آی‌سی‌تی نیوز – کرمانشاه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تسویه نسخ الکترونیکی تا پایان اسفند سال گذشته خبر داد و افزود: این درحالی است که مطالبات سایر مراکز تا پایان آبان ماه پرداخت شده است. امید قادری در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر استفاده پزشکان و مراکز درمانی از نسخه نویسی […]

آی‌سی‌تی نیوز – کرمانشاه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تسویه نسخ الکترونیکی تا پایان اسفند سال گذشته خبر داد و افزود: این درحالی است که مطالبات سایر مراکز تا پایان آبان ماه پرداخت شده است.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر استفاده پزشکان و مراکز درمانی از نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: مراکزی که بصورت الکترونیکی نسخه نویسی داشته باشند، در پرداخت مطالبات در اولویت قرار دارند.

قادری با اشاره به اتصال ۱۰۰درصدی مراکز درمانی خصوص و دولتی استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک گفت: در حال حاضر امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز بخش خصوصی و دولتی فراهم شده و آموزش های لازم هم در این زمینه به کاربران داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی نسخه نویسی الکترونیک گفت: علاوه بر این نیروی های بیمه سلامت این آمادگی را دارند که بصورت حضوری به مراکز مراجعه کرده و آموزش های لازم را به کاربران ارائه دهند.

این مسئول با اشاره به فعال بودن ۱۰۰درصدی این طرح در بیمارستانها و مراکز دولتی، گفت: در حال حاضر در بخش خصوصی که شامل مطب پزشکان و درمانگاه‌ها است شاهد فعال بودن ۹۴ درصدی این طرح هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه در خصوص طرح کاهش کاربرد دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت، گفت: در همین راستا از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه در صندوق بیمه سلامت همگانی متوقف می‌شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای خرداد ماه چاپ دفترچه در صندوق روستاییان و عشایر متوقف شده و از ابتدای تیر ماه هم شاهد توقف صدور در دفترچه در سایر صندوق ها از جمله صندوق ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار خواهیم بود.

وی تصریح کرد: افراد از این پس به جای دفترچه با ارائه کد ملی قادر به استفاده از خدمات درمانی خواهند بود.