آی‌سی‌تی نیوز – رییس دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت تولید محتواهای الکترونیکی تعاملی و گسترش عناوین درسی تولید شده در این بستر تاکید کرد و گفت اولویت ما صیانت از این آموزش‌های مجازی و آزمون‌ها و حرکت به سمت استاندارد کردن بستر lms است. به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در نشستی با مسئولان […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت تولید محتواهای الکترونیکی تعاملی و گسترش عناوین درسی تولید شده در این بستر تاکید کرد و گفت اولویت ما صیانت از این آموزش‌های مجازی و آزمون‌ها و حرکت به سمت استاندارد کردن بستر lms است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در نشستی با مسئولان هوشمند سازی ستاد پردیس ها و مراکز سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از روسای پردیس ها و مراکز برای اهتمام در برگزاری شایسته آموزش های مجازی در دوره محدودیت های کرونایی، با تاکید بر اهمیت و تاثیر گذاری آموزش حضوری بویژه در تربیت معلم، این دوره را نیز پنجره فرصتی دانست که می توان از آن نهایت بهره برداری را داشت.

وی با بیان اینکه یقینا این دوران نیز که تمام شود ناگزیر و ناگریز آموزش های مجازی برخی از دروس عمومی و تخصصی را پوشش می دهد، گفت: بنابراین اولویت ما صیانت از این آموزش ها و آزمون ها و حرکت به سمت استاندارد کردن بستر lms است.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت تولید محتواهای الکترونیکی تعاملی و گسترش عناوین درسی تولید شده در این بستر، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در ۴ استودیوی خود در شهرهای تهران، اصفهان، قم و مشهد اقدام به تولید محتوای الکترونیکی برای نزدیک به ۴۶ واحد درسی کرده است.

وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت تکمیل و بازنگری واحد های باقی مانده در بستر lms و تدوین برنامه درسی استاندارد مجازی طبق سرفصل های تدوینی؛ افزایش تعامل و آموزش تعامل مجازی با دانشجویان توسط اساتید خصوصا پیرامون درس کارورزی و مهارت ورزی را ضروری برشمرد و افزود: همچنین امکان سنجی برگزاری کلاس های محدود تحت پروتکل های بهداشتی و یا به صورت ترکیب آموزش مجازی و حضوری و نیز برگزاری مناسب آزمون ها و امنیت آن از دیگر مواردی است که باید به آنها توجه داشت.

دکتر خنیفر، ظرفیت ایجاد شده آموزش مجازی را ظرفیتی بی پایان دانست که پس از کرونا نیز می توان در آموزش ضمن خدمت معلمان بکار گرفته شود و خاطر نشان کرد: با ورود به این عصر، آموزش ها از سطح کلاس به دنیای بی انتها و به صورت در لحظه و همه جا بدون قید زمان و مکان پا گذاشت، گرچه تاکید میکنم در تربیت معلم جایگزینی مناسب برای آموزش های حضوری وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به سرعت تحولات در دنیای کنونی و تاکید بر استفاده از خلاقیت و فرصت ها در شرایط مختلف، افزود: در اوج ها تهدید ها و ناکامی ها باید قدرت ها رو دید و از خلاقیت ها بهره گرفت، چنانکه بسیاری از استادان ما با توجه به اینکه همواره اولویت و تاکید بر آموزش حضوری بود، این فاصله را برای آموزش شایسته در فضای مجازی طی کردند.

رییس دانشگاه، همچنین بر نیاز به آشنایی با کلیات و فنون آموزش های مجازی در دانشگاه اشاره کرد.

ارائه گزارش از سوی استان ها و بیان اقدامات و مسائل و چالش های پیش رو از برنامه های این نشست بود.