آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا قم گفت: بی‌دقتی و کم توجهی برخی شهروندان در زمان خرید اینترنتی سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها را در پی دارد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: در پی همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی گسترده، خرید اینترنتی از ملزومات زندگی شهروندان شده و به دلیل […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا قم گفت: بی‌دقتی و کم توجهی برخی شهروندان در زمان خرید اینترنتی سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها را در پی دارد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: در پی همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی گسترده، خرید اینترنتی از ملزومات زندگی شهروندان شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش چشمگیر خرید‌های اینترنتی هستیم.

وی افزود: در خرید‌های آنلاین شهروندان به راحتی می‌توانند قیمت‌ها، تنوع و کیفیت را مقایسه کرده و به راحتی اقدام به خرید کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: اما در کنار همه فرصت‌های یک خرید آنلاین، تهدیدات و آسیب‌هایی نیز وجود دارد که برخی شهروندان در پی بی‌دقتی و کم توجهی در دام مجرمین سایبری گرفتار شده و اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و یا با دریافت کالای تقلبی احساس می‌کنند که از اطمینان آن‌ها سوء‌استفاده شده است.

وی به شهروندانی که قصد خرید اینترنتی دارند، گفت: به هیچ وجه به تبلیغات اغوا کننده فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و برای یک خرید اینترنتی امن حتما از فروشگاه‌های دارای ای‌نماد اقدام کنند.

سرهنگ موالی ادامه داد: از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشید که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع شده و تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.

وی بیان کرد: در خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم از رمز پویا استفاده کنید و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خوداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.