آی‌سی‌تی نیوز – نهاد کنترل رقابت دولت استرالیا از اپل و گوگل خواسته تا به کاربران امکان دهند برنامه های پیش فرض گوشی های اندرویدی و آی او اس را به میل خود تغییر دهند. به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، بر اساس گزارش کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان دولت استرالیا، مشتریان […]

آی‌سی‌تی نیوز – نهاد کنترل رقابت دولت استرالیا از اپل و گوگل خواسته تا به کاربران امکان دهند برنامه های پیش فرض گوشی های اندرویدی و آی او اس را به میل خود تغییر دهند.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، بر اساس گزارش کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان دولت استرالیا، مشتریان باید بتوانند برنامه های به طور پیش فرض نصب شده بر روی گوشی های خود را تغییر دهند. مشتریان بدین شکل کنترل بیشتری برای انتخاب اپلیکیشن های مدنظر خود خواهند داشت و نرم افزارهایی را انتخاب می کنند که نیازهایشان را برطرف کند و امکان رقابت بیشتری را در بازار اپلیکیشن ها به آنها بدهد.

در این گزارش به کنترل انحصاری بازار توزیع اپلیکیشن های تلفن همراه توسط اپل و گوگل اشاره شده و از این موضوع انتقاد شده است. قرار است کمیسیون مذکور در این زمینه در شهریور ماه تحقیق کند و بر اساس این بررسی ها در مورد نحوه برخورد با دو شرکت یادشده تصمیم گیری شود.

نویسندگان این گزارش معتقدند نحوه دسترسی توسعه دهندگان به بازارهای موبایلی اپل و گوگل، مفاد قرارداد دسترسی توسعه دهندگان به این بازار و به خصوص شرایط پرداخت و نحوه رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان اپلیکیشن های نامناسب به گونه ای است که بر توان رقابت دیگر شرکت ها تاثیر منفی می گذارد.