<span style='color:#787878;font-size:12px;'>رییس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تشریح کرد</span><br/>نشانه‌های آلودگی تلفن همراه به بدافزار
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>رییس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تشریح کرد</span><br/>نشانه‌های آلودگی تلفن همراه به بدافزار

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بر اهمیت توجه به خطر بدافزارها در نقض حریم خصوصی و سرقت اطلاعات کاربران تاکید کرد. به گزارش ایسنا سرهنگ علی‌محمد رجبی با بیان اینکه برابر آخرین پیمایش‌های جهانی هر کاربر به طور متوسط ۸۰ برنامه روی موبایل خود نصب دارد، […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بر اهمیت توجه به خطر بدافزارها در نقض حریم خصوصی و سرقت اطلاعات کاربران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا سرهنگ علی‌محمد رجبی با بیان اینکه برابر آخرین پیمایش‌های جهانی هر کاربر به طور متوسط ۸۰ برنامه روی موبایل خود نصب دارد، اظهارکرد: با توجه به این حجم استفاده کاربران از برنامه‌های موبایلی ضروری است تا کاربران در نصب و استفاده از برنامه‌های موبایلی بیشتر احتیاط کنند.

وی افزود: متاسفانه ایران یکی از آلوده‌ترین کشورهای دنیا در حوزه بدافزارهای موبایلی است و این نشان می‌دهد که توجه کاربران به امنیت داده‌هایشان کافی نیست و از ضد بدافزارهای معتبر استفاده نمی‌کنند.

رجبی در ادامه با استناد به گزارش تیم تحلیل بیت‌بان گفت: از ۱۸۵ برنامه استیکرساز موجود در فروشگاه‌های اندرویدی ۴۸ مورد آن‌ها که در مجموع ۴۰۰ هزار نصب نیز داشته‌اند بدافزار بوده است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که کاربران می‌بایست در نصب برنامه‌های موبایلی دقت بیشتری کنند و از نصب برنامه‌های موبایلی بدون پایش امنیتی خودداری کنند.

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: کاهش سرعت تلفن همراه، افزایش مصرف باطری، نصب برنامه‌های موبایلی ناخواسته، عضویت ناخواسته در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت می‌تواند نشانه‌های آلودگی تلفن همراه کاربران به بدافزار باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رجبی تاکید کرد: کاربران می‌بایست به این نشانه‌ها توجه کنند و با استفاده از ضد بدافزارهای معتبر برای پاک‌سازی تلفن همراه خود اقدام کنند.