آی‌سی‌تی نیوز – معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام الکترونیک کلاس اولی‌ها خبر داد. به گزارش تسنیم؛ رضوان حکیم‌زاده درباره ثبت‌نام الکترونیک دانش آموزان اول ابتدایی اظهار کرد: مسئولیت ستاد ثبت‌نام سال تحصیلی آینده برعهده معاونت ابتدایی است و دستورالعمل نهایی ثبت‌نام را به زودی ابلاغ خواهیم کرد همچنین تصمیم برآن شده […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام الکترونیک کلاس اولی‌ها خبر داد.
به گزارش تسنیم؛ رضوان حکیم‌زاده درباره ثبت‌نام الکترونیک دانش آموزان اول ابتدایی اظهار کرد: مسئولیت ستاد ثبت‌نام سال تحصیلی آینده برعهده معاونت ابتدایی است و دستورالعمل نهایی ثبت‌نام را به زودی ابلاغ خواهیم کرد همچنین تصمیم برآن شده است که برای ثبت‌نام بیشترین استفاده از فناوری را داشته باشیم و برای حفظ سلامت کودکان و خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: درباره کلاس اولی‌ها با سازمان آموزش و پرورش استثنایی جلسات مشترک داشتیم تا کار سنجش و غربالگری انجام شود همچنین موضوع ثبت نام مستقل از بازگشایی مدارس درمهر ۱۴۰۰ است؛ برای ثبت نام مطابق هرسال اقدامات لازم انجام می‌دهیم تا دانش آموزان در موعد مقرر ثبت نام کرده و پس از آن کلاس‌بندی شوند به این دلیل که وزارت آموزش وپرورش این فرصت را داشته باشد در زمان لازم برنامه ریزی‌ها برای شروع سال تحصیلی را انجام دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده گفت: برای بازگشایی مدارس تصمیم گرفتیم روی دو مدل کار کنیم و اگر بحران حل شده باشد و شاهد شیوع کرونا نباشیم تأکید بر آموزش حضوری است اما اگر بحران ادامه داشته باشد برای ادامه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی تمهیدات لازم اندیشیده شده است که برای اجرای هر دو مورد در سال تحصیلی آینده آمادگی داریم.

حکیم زاده ادامه داد: کلاس اولی‌ها باید برای غربالگری به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند هم‌اکنون چون اکثر مدارس فضایشان خالی است برای شروع غربالگری طی توافق با سازمان و آموزش وپرورش استثنایی می توانیم از اوایل خرداد کار را شروع کنیم بنابراین مشکل تراکم زیاد در یک زمان معین را نخواهیم داشت برای تهیه زیرساخت‌ها و تمهیدات ثبت‌نام الکترونیک مرکز فناوری وزارت آموزش و پرورش کارگروهی را فعال کرده است و بر روی این بستر خوب کار شده، با توجه به اجرای آزمایشی که انجام شده است تصور می‌کنم مشکل خاصی پیش نیاید.

وی درباره دسترسی خانواده‌ها به امکانات لازم برای ثبت نام الکترونیک، مطرح کرد: تراکم تقاضا را در شهرهای بزرگ داریم که امکان دسترسی به اینترنت و فناوری را دارند بنابراین در این مناطق مشکلی وجود ندارد. در مناطق محروم زیرساخت‌های فناوری را نداریم که در آنجا امکان مراجعه حضوری برای ثبت‌نام وجود دارد و مشکلی از این جهت نخواهدبود اما در اکثر شهرها با توجه به آماری که از کاربران شاد داریم اکثریت امکان دسترسی به فضای مجازی را دارند در عین حال هر سال آمار موالید آن سال را از ثبت احوال دریافت و در اختیار مناطق قرار می‌دهیم، هیچ کودکی به دلیل اینکه زیرساخت فناوری ندارد از ثبت نام جا نمی‌ماند.

حکیم زاده متذکر شد: خانواده‌ها برای ثبت نام نگرانی و عجله نداشته باشند امسال بازه زمانی وسیع تر است و همه تلاش ما این است که سلامتی و حفظ شرایط ایمن برای ثبت نام اولویت نخست باشد.

همچنین عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر ارائه خدمات ویژه به شهروندان تهرانی و ثبت‌نام الکترونیک دانش آموزان در پایه‌های ورودی، اظهارداشت: ثبت درخواست ثبت نام الکترونیکی و غیرحضوری دانش آموزان پایه اول ابتدایی، با هدف پاسخگویی به مطالبه اولیا بابت بهره گیری بهینه از فناوری در عرصه اقدامات اداری مدارس و فرهنگ سازی استفاده از دولت الکترونیک ویژه خانواده‌ها و ایجاد نظم ساختاری در مراودات خانه و مدرسه، طراحی شده است.