آی‌سی‌تی نیوز – انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند برای متمرکز شدن اقدامات حوزه حمل‌ونقل هوشمند راه‌اندازی شد. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این انجمن با تلاش و حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت تا فضایی باشد برای هماهنگی و یکپارچگی اجرای […]

آی‌سی‌تی نیوز – انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند برای متمرکز شدن اقدامات حوزه حمل‌ونقل هوشمند راه‌اندازی شد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این انجمن با تلاش و حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت تا فضایی باشد برای هماهنگی و یکپارچگی اجرای پروژه‌های ملی حمل‌ونقل هوشمند، تعیین استانداردهای یکسان و مدون در این حوزه، جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و قیمت‌گذاری‌های مشخص برای اجرای پروژه‌ها.

یکی از اقدامات مهم بخش هوشمندسازی این ستاد طی دو سال گذشته، شناسایی و تکمیل زیست‌بوم این حوزه است. بر همین اساس نیز تاکنون ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند شناسایی شده است. اما عدم وجود یک فضای مشترک برای هم‌افزایی اقدامات و پیشبرد اهداف، اجرای پروژه‌های ملی را کند و تا حدودی ناکارآمد کرده بود.

شکل‌گیری انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند تلاشی برای رفع این نواقص و مشکلات موجود است. در واقع این انجمن با هدف ایجاد یکپارچگی در ابعاد فنی و اقتصادی پروژه‌ها و هم‌افزایی فعالیت‌ شرکت‌های عضو ایجاد شده است و تاکنون توانسته در زمینه‌ «برنامه‌ریزی برای یکسان‌سازی تعرفه‌ها»، «ارزیابی عملکرد شرکت‌های عضو»، «بررسی مشکلات بیمه‌ای شرکت‌های عضو»، «بررسی بخشنامه‌ها»، «طراحی وب‌سایت انجمن« و غیره اقداماتی داشته باشد.