آی‌سی‌تی نیوز – «آلبرت انیشتین» فیزیکدان و دانشمند فقید آلمانی با کمک یک پلت فرم دیجیتالی انسانی که نگاه و صدای این دانشمند معروف را بازآفرینی کرده است ، دوباره زنده شده است. به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، انیشتین دیجیتالی به منظور «قرار دادن چهره ای دوستانه و شناخته شده» در فناوری انسان […]

آی‌سی‌تی نیوز – «آلبرت انیشتین» فیزیکدان و دانشمند فقید آلمانی با کمک یک پلت فرم دیجیتالی انسانی که نگاه و صدای این دانشمند معروف را بازآفرینی کرده است ، دوباره زنده شده است.

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، انیشتین دیجیتالی به منظور «قرار دادن چهره ای دوستانه و شناخته شده» در فناوری انسان دیجیتالی ایجاد شده است؛ فناوری انسان دیجیتالی چهره ای بین ماشین و انسان است.

این نسخه دیجیتالی کاملاً با لهجه آلمانی و با لحنی نرم و دوستانه صحبت می کند و با همان شوخ طبعی خشکی که گفته می شود انیشتین واقعی دارد ، برنامه ریزی شده است.

انیشتین به دلیل فعالیت در حوزه فیزیک به ویژه تئوری نسبیت که درک از زمان فضا ، گرانش و جهان را تغییر داد ، شهرت دارد.

این نوآوری توسط یک شرکت مستقر در نیوزلند و آستین به نام UneeQ که تخصص آن در ساخت «انسان های دیجیتالی» است ابداع شده است. این ربات دیجیتالی همزمان با صدمین سالگرد جایزه نوبل فیزیک عرضه شده است.

انیشتین دیجیتالی در واقع تحول بعدی در تعامل میان انسان با ماشین محسوب می شود. افراد می توانند از انیشتین دیجتالی سوال بپرسند، تحت آزمون های وی قرار گیرند و یا از زندگی وی بیاموزند.

این دانشمند مجهز به هوش مصنوعی می تواند دانش فرد را در مورد موضوعات مختلف از طریق مسابقه روزانه خود آزمایش کند و یا افراد می توانند با وی در مورد کار و تحقیق زندگی خود ،گفتگوی شخصی داشته باشند.

اینشتین دیجیتالی در پاسخ به این سوال که آیا سفر در زمان روزی امکان پذیر است ، می گوید: از لحاظ تئوری ، بله. روزی خواهیم فهمید که سفر در زمان چگونه انجام می شود. با این حال ، این سفر به یک ماشین زمان به اندازه خورشید نیاز دارد ، بنابراین فکر نمی کنم به این زودی ها میسر شود.

شرکت Uneeq در بیانیه ای اعلام کرد: این فناوری علاوه بر اینکه سرگرم کننده است همچنین به منظور ایجاد یک «چهره و شخصیتی دوستانه برای بیشتر افرادی که از ادامه انزوا و تنهایی در طول یک سال گذشته رنج می برند» طراحی شده است.

«دنی تومست» ، مدیرعامل UneeQ ، گفت: سلامت روان و مصاحبت از مشکلات دیرینه جامعه امروز است که کووید-۱۹ آنها را بشدت تشدید کرده است. انیشتین دیجیتالی از جمله انسان های دیجیتالی است که می توانند به طبیعی ترین روش با مردم ارتباط برقرار کنند بطوریکه با استفاده از مکالمه ، عبارات انسانی و پاسخ های احساسی به بهترین وجه تعاملات روزمره را برقرار می کند که امیدواریم تغییری در زندگی افراد ایجاد کند.