آی‌سی‌تی نیوز – بوشهر – فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای با هشت میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد. به گزارش خبرنگار مهر، سردار خلیل واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت موارد ایمنی هنگام خرید و فروش در فضای مجازی ضروری است و افراد در استفاده از این فضا باید بیش از پیش […]

آی‌سی‌تی نیوز – بوشهر – فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای با هشت میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار خلیل واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت موارد ایمنی هنگام خرید و فروش در فضای مجازی ضروری است و افراد در استفاده از این فضا باید بیش از پیش مراقب باشند.

وی با تاکید بر اینکهه قبل از هرگونه خرید و انجام امور مالی باید از صحت آگهی‌های فضای مجازی اطمینان حاصل کنیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد به صورت حرفه‌ای در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که مردم باید با هوشیاری در این فضا باشند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم که در سایت‌ها و فضای مجازی مراقب و مواظب افراد کلاهبردار که وعده خرید کالا، وام، کسب و کار و… را می‌دهند باشند.

وی از دستگیر یک کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی خبر داد و بیان کرد: با دریافت چند گزارش مردمی مبنی بر چند فقره کلاهبرداری از سایت دیوار در شهرستان عسلویه، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و پلیس فتا آن شهرستان قرار گرفت.

سردار واعظی افزود: پس از بررسی‌های لازم پلیس متوجه شد، نفردی با درج آگهی در سایت دیوار، خود را وارد کننده لوازم خانگی خارجی معرفی و با پیشنهاد قیمت پایین‌تر از بازار، پس از دریافت پول از شهروندان دیگر جوابگوی تلفن خود نبوده و نهایتاً متواری می‌شود.

وی بیان کرد: با بیان اینکه طرح عملیاتی پلیس منجر به شناسایی متهم و اخذ مجوز قضائی شد، خاطر نشان کرد: مأموران فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش در شهرستان پارسیان استان هرمزگان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از ۱۰ نفر از شهروندان با وعده تهیه لوازم خانگی خارجی ارزان قیمت به مبلغ هشت میلیارد ریال اعتراف کرد.