<span style='color:#787878;font-size:12px;'>سخنگوی صنعت برق:</span><br/>تعرفه برق ماینرها رقابتی تعیین می‌شود
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>سخنگوی صنعت برق:</span><br/>تعرفه برق ماینرها رقابتی تعیین می‌شود

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی صنعت برق گفت: دولت هیچ دخالتی در تعیین نرخ برق قابل فروش نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مراکز استخراج رمزارزها نخواهد داشت و به همین دلیل، این نوع قراردادها به‌طور کامل توافقی و رقابتی خواهد بود. به گزارش شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: تعرفه […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی صنعت برق گفت: دولت هیچ دخالتی در تعیین نرخ برق قابل فروش نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مراکز استخراج رمزارزها نخواهد داشت و به همین دلیل، این نوع قراردادها به‌طور کامل توافقی و رقابتی خواهد بود.

به گزارش شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: تعرفه برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر متنوع و وابسته به فناوری مورد استفاده است.

وی ادامه‌داد: به‌طور مثال برق تولیدی حاصل از نیروگاه‌های خورشیدی با نیروگاه‌های بادی نرخ متفاوتی دارد و تعرفه برق هر کدام متناسب با فناوری‌هایی که دارند و هزینه‌های سرمایه‌گذاری انجام شده، مطابق با توافق خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو به تازگی آخرین ویرایش مقرررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز را ابلاغ کرد که براساس آن تامین برق مراکز استخراج رمز ارز به یکی از چهار روش «تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر»، «تامین برق از طریق سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی»، «تامین برق با نصب و بهره‌برداری از مولدهای حرارتی» یا «اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق» انجام می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها که بر اساس تایید مراجع ذی‌صلاح به استخرهای استخراج داخل کشور متصل می‌شوند، علاوه بر تخفیف‌های ولتاژ اتصال مذکور، مشمول ۱۵ درصد تخفیف دیگر نیز خواهند شد.

وی افزود: ‌بهای برق دریافتی از سطوح ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت با تخفیف ۲۰ درصدی و از سطوح ولتاژی ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کیلو ولت با تخفیف ۱۲ درصدی برای این مراکز محاسبه خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه‌داد: براساس ابلاغیه جدید، بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها برابر با ۱۶ هزار و ۵۷۴ ریال تعیین شده است که این میزان در زمان های نوع سه (عادی) با ضریب نیم و در زمان‌های نوع ۲ (محدودیت‌دار ) با ضریب ۲ محاسبه خواهد شد.

چندی پیش وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج‌کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

«رضا اردکانیان» در حاشیه افتتاح طرح‌های پویش هر هفته #الف ب-ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: استخراج‌کنندگان رمز ارزها با بهره‌مندی از این طرح می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی از تامین برق به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه‌داد: جزییات این برنامه به‌زودی از سوی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و برقی که تولید می‌کنند، با شرایطی به استخراج کنندگان ارز مجازی اختصاص خواهد یافت.