آی‌سی‌تی نیوز – کاخ سفید طرحی جدید برای ارتقای زیرساخت های حیاتی آمریکا ارائه کرده که شامل استفاده از تجهیزات جدید در شبکه توزیع برق است تا در برابر حملات سایبری مقاوم شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، طبق جزئیات نسخه پیش نویس طرحی جدید، کاخ سفید تصمیم دارد امنیت شبکه توزیع […]

آی‌سی‌تی نیوز – کاخ سفید طرحی جدید برای ارتقای زیرساخت های حیاتی آمریکا ارائه کرده که شامل استفاده از تجهیزات جدید در شبکه توزیع برق است تا در برابر حملات سایبری مقاوم شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، طبق جزئیات نسخه پیش نویس طرحی جدید، کاخ سفید تصمیم دارد امنیت شبکه توزیع برق را به سرعت ارتقا دهد اما سال‌ها طول می‌کشد تا قابلیت واحدها برای مقابله با هکرها تغییر کند.

جزئیات برنامه حاکی از آن است که طرح مذکور انگیزشی برای شرکت‌های برق فراهم می‌کند تا شیوه‌های محافظت از خود را در برابر حملات سایبری تغییر دهند.

همچنین این طرح واحدهای توزیع برق را تشویق می‌کند تجهیزات نظارت جدید و پیشرفته‌ای نصب کنند که با سرعت بیشتری هکرها را ردیابی می‌کند و اطلاعات را به طور گسترده با دولت آمریکا به اشتراک بگذارند.

علاوه برآن از واحدهای تولید برق خواسته شده سایت‌های حساسی را شناسایی کنند که در صورت حمله به آنها، شبکه توزیع به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

طرح مذکور شامل یک برنامه سری وزارت انرژی می‌شود تا طی آن باگ هایی در تجهیزات شبکه شناسایی شوند که ممکن است دشمنان سایبری آمریکا از آنها سوء استفاده کنند.

این برنامه گام نخست در یک اقدام وسیع‌تر برای حفاظت واحدهای زیربنایی در مقابل حملات سایبری است.