نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد توئیت های سیاسی محبوب، بیشتر با مضامین منفی همراه هستند و ارسال توییت های مثبت و خوشبینانه چندان با اقبال همراه نمی شود. به گزارش فارس به نقل از گاردین، پیش از این ادعا شده بود برای محبوبیت یک توییت عواملی همچون تعداد دنبال کنندگان، ویژگی های خاص […]

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد توئیت های سیاسی محبوب، بیشتر با مضامین منفی همراه هستند و ارسال توییت های مثبت و خوشبینانه چندان با اقبال همراه نمی شود.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، پیش از این ادعا شده بود برای محبوبیت یک توییت عواملی همچون تعداد دنبال کنندگان، ویژگی های خاص یک توییت مانند تعداد لینک های موجود در آن و نیز تعداد هشتگ ها و غیره و نیز موضوع یک توییت دارای اهمیت است.

اما تا به حال کمتر به حس و حالی که یک توییت منتقل می کند توجه شده بود و حالا تمرکز بر روی این موضوع توسط محققان اسپانیایی نشان داده که توییت های حاوی منفی بافی شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند. این بررسی بر روی موضوع تلاش کاتالان های اسپانیا برای رای گیری به منظور استقلال از اسپانیا انجام شده است.

برای انجام تحقیق مذکور ۴۶۹۶۲ توییت متعلق به ۲۵۸۴۷ حساب کاربری در هفته اول اکتبر سال ۲۰۱۷ بررسی شده اند و با توجه با اینکه اکثر کاربران اسپانیایی نسبت به این موضوع احساسات منفی داشته اند مباحث مربوط به آن به میزان زیادی مورد توجه قرار گرفته اند.

این تحقیق ثابت کرده هر چه منفی بافی در توییت های یادشده بیشتر بوده، شانس بازتوییت آنها بیشتر شده است. در مقابل نوشتن مطالب مثبت در توییت های مذکور موجب کاهش میزان بازتوییت آنها شده است.