آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از ترفند تازه کلاهبرداران مجازی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع پیامک جعلی ابلاغ شکایت […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از ترفند تازه کلاهبرداران مجازی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی اشاره و اظهار داشت: اخیرا شاهد افزایش ارسال پیامک‌های جعلی با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به شهروندان هستیم که در آن به افراد اعلام می‌شود «شکایتی علیه شما در این سامانه ثبت شده که برای اطلاع از تاریخ حضور و دریافت اطلاعات پرونده مبلغ **** تومان پرداخت نمایید».

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: پیامک ارسالی از سوی مجرمان سایبری حاوی یک لینک برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی است که در صورت کلیک بر روی آن کاربر به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت شده و در ادامه اطلاعات بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می‌گیرد.

وی گفت:افراد دقت داشته باشند و در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها مراقب بوده و به آنها اعتماد نکنند.

سرهنگ‌رجبی با بیان اینکه اغلب این پیامک‌ها از طریق سرشماره‌های ناشناس ارسال می شود از افراد درخواست کرد از مراجعه به لینک اعلامی خودداری کنند.