سی

شهروند جوانی که در اقدامی شیطنت‌آمیز با انگیزه سرگرمی جاهلانه، موجب واکنش پلیس بین‌الملل و گزارش اینترپل از واشنگتن به نیروی انتظامی جمهوی اسلامی ایران شده بود، توسط پلیس فتا در مشهد شناسایی و احضار شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این خصوص گفت: این جوان ۲۳ ساله با ارسال پیامی در قالب پست الکترونیکی (ایمیل) به “مرکز بحران واشنگتن” اعلام کرده بود که قصد خودکشی دارد.

سرهنگ جواد جهانشیری در گفتگو با ایرنا افزود: پلیس بین‌الملل در پی این اقدام شهروند مشهدی “گزارش خودکشی فردی در ایران” را منتشر کرد لذا رسیدگی به این موضوع با فوریت در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات مشخص شد این فرد در حوزه خراسان رضوی ایمیلی را حاوی “بحران روحی روانی و قصد خودکشی” به مرکز بحران واشنگتن ارسال کرده لذا در پی اقدامات فنی تخصصی رد وی در کمتر از دو ساعت گرفته، شناسایی و به پلیس فتا در مشهد فراخوانده شد.
رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: این فرد که به اعتراف اعضای خانواده‌اش داروی مربوط به مشکلات روانی مصرف می‌کند، انگیزه خود را از این اقدام عجیب، سرگرمی اعلام کرد.

وی افزود: همچنین مشخص شد وی پیش از این هم اقدام به تماسهای غیرواقعی و مزاحمت‌آمیز با اورژانس فوریتهای پزشکی و سازمان آتش‌نشانی کرده ‌است.
سرهنگ جهانشیر گفت: جوان متخلف پس از مراقبت و توجیه لازم از سوی پلیس، در اختیار والدینش قرار گرفت.