<span style='color:#787878;font-size:12px;'>مرکز ماهر اعلام کرد</span><br/>۱۰۰ هزار گوشی در ایران آلوده به بدافزار شدند
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>مرکز ماهر اعلام کرد</span><br/>۱۰۰ هزار گوشی در ایران آلوده به بدافزار شدند

مرکز ماهر در گزارشی با بررسی ۵ بدافزار شایع اندرویدی اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در کشور آلوده به یکی از این بدافزارها هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ماهر، بدافزارهای اندرویدی شایع در کشور و قابلیت تشخیص آنها توسط یک ضد بدافزار بومی انجام شده است. در […]

مرکز ماهر در گزارشی با بررسی ۵ بدافزار شایع اندرویدی اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در کشور آلوده به یکی از این بدافزارها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ماهر، بدافزارهای اندرویدی شایع در کشور و قابلیت تشخیص آنها توسط یک ضد بدافزار بومی انجام شده است.

در پی انتشار نسخه اول این ضد بدافزار بومی برای سیستم عامل اندروید، این شرکت به سفارش مرکز ماهر، به بررسی تشخیص یا عدم تشخیص ۵ بدافزار شایع در تلفن‌های همراه در کشور پرداخته است.

بررسی مرکز ماهر نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تلفن همراه در کشور آلوده به یکی از این بدافزارهای hummer ،iop ،prizmes ،teleplus و rootnik هستند.

نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که استفاده از این ضد بدافزار بومی باعث شناسایی چنین بدافزارهایی در تلفن‌های همراه شده است. این محصول نخستین ضد بدافزار ایرانی است که از تکنیک هوش جمعی به شناسایی بدافزارها می‌پردازد.

نمونه فایل‌ بدافزارهای بررسی شده در سایت مرکز ماهر در دسترس است.