۵ نفره نمی‌تواند مسوولیت کل کسب‌وکارهای اینترنتی را به‌عهده بگیرد
۵ نفره نمی‌تواند مسوولیت کل کسب‌وکارهای اینترنتی را به‌عهده بگیرد
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: صنف کسب‌وکارهای اینترنتی قابل مقایسه با صنوف دیگر نیست، تیم 5 نفره هیئت مدیره نمی‌تواند مسئولیت کل اتحادیه را به عهده بگیرد و نمی‌توانیم برای اجبار به اخذ مجوز، کسب‌وکاری را فیلتر کنیم.

به گزارش فارس،  نشست بررسی وضعیت اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی توسط انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

حمیدرضا اعتدال مهر، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در این نشست اظهار داشت: پنج سال پیش که اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی تشکیل شد تصور می کردیم که پروانه کسب مشکلات را رفع می کند.

وی ادامه داد: این راهکار مزایا و معایبی داشت؛ برای مثال از جمله مزیت این پروانه ها این بود با این پروانه بانک ها و ادارات این کسب و کارها را به رسمیت شناختند.

اعتدال مهر گفت: اما اکنون وجود فقط یک سایت برای تایید مجوز کسب و کارها کفایت می کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی ادامه داد: بعد از گذشت مدت زمانی از تاسیس اتحادیه، تجربه آزمون و خطا نشان داد که یک تیم پنج نفره به عنوان هیئت مدیره اتحادیه نمی تواند مسئولیت کل اتحادیه را به عهده بگیرد و اصرار بر ادامه این مسیر اشتباه است.

وی گفت: به دلیل گستردگی حوزه فعالیت و تعداد کسب و کارهای مرتبط، تناظر اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با هیچ کدام از هشت هزار اتحادیه کسب و کارهای کشور قابل مقایسه نیست.

اعتدال مهر گفت: ایده وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای مدیریت صنف کسب و کارهای مجازی با این روش قابل اجرا نیست و به ضرر اعضا است؛ زیرا برای مثال در این اتحادیه نمی توانیم کسب و کاری را برای گرفتن پروانه کسب، تهدید به فیلتر شدن کنیم؛ همچنین با در نظر گرفتن این نکته که به دلیل اشتباه ذاتی ساختار این اتحادیه، رئیس اتحادیه می تواند بدون اعضای هیئت مدیره کارش را پیش ببرد و تصمیم بگیرد، این مسئله بیشتر قابل توجه می شود.