<span style='color:#787878;font-size:12px;'>دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری شد</span><br/>دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری شد
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری شد</span><br/>دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری شد
رئیس جمهور طی حکمی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را به سرپرستی معاونت علمی ریاست جمهوری منصوب کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور طی حکمی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی به‌عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب کرد.

سورنا ستاری از سال ۱۳۹۲ این معاونت را عهده‌دار بود که هفته‌ی پیش برخی اخبار مبنی بر استعفای وی منتشر شده بود.
blank

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، تحصیلات دوره کارشناسی (۱۳۸۲)، کارشناسی‌ارشد (۱۳۸۴) و دکترا (۱۳۸۷) خود را در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رساند و درحال حاضر، دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی این دانشگاه است.

وی با بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی؛ استاد نمونه آموزشی و استاد نمونه پژوهشی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری در معاونت پژوهشی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه، از دیگر سوابق اجرایی دکتر دهقانی فیروزآبادی است.

وی همچنین تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری در کارنامه خود دارد.

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، اردیبهشت سال ۱۳۹۸ با حکم دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

وی در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی “عصر امید” اظهار کرده بود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون یک سرمایه ملی است و زحمات زیادی برای آن کشیده شده که نتیجه آن یک دانشگاه بالنده است که ثروت ملی محسوب می‌شود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی همچنین آذرماه سال ۱۴۰۰ در نشستی تأکید کرده بود: “امروزه جهاد برای رسانه‌ها، بحث توسعه اقتصادی است که بزرگترین خاکریز جنگ با دشمن است و یکی از بزرگترین خاکریزها، حوزه تحقیقات و فناوری است.”