تیک تاک و پابجی در افغانستان مسدود می‌شود
تیک تاک و پابجی در افغانستان مسدود می‌شود
وزارت مخابرات و تکنولوژی اطلاعاتی افغانستان از مسدود کردن شبکه اجتماعی تیک تاک و بازی آنلاین پابجی از سوی شرکت های مخابراتی خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، در نشست مشترک وزارت مخابرات و تکنولوژی اطلاعاتی افغانستان و مسئولان شرکت‌های مخابراتی که روز گذشته در کابل برگزار شد، درباره ممنوعیت شبکه اجتماعی تیک تاک و بازی آنلاین پابجی بحث و گفت وگو صورت گرفت.

طالبان چند ماه قبل دستور مسدود شدن شبکه اجتماعی تیک‌تاک و بازی آنلاین پابجی را که سبب گمراهی نسل جوان می‌گردد، صادر کرده بود.

این نشست به ریاست «نجیب الله حقانی» سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی با حضور نمایندگان وزارت کشور، ریاست عمومی اطلاعات،   وزارت امر به معروف نهی از منکر و شکایات، شرکت برشنا و اداره امور برگزار شد.

به گفته این وزارتخانه، دراین نشست تیم‌های مربوط به وزارتخانه‌ها و اداراتی که برای توقف پابجی و تیک تاک با شرکت‌های مخابراتی کار مشترک انجام داده اند، دستاوردها و گزارش‌های خود را ارائه کرده و راه هایی را که می‌تواند در مسدود کردن برنامه‌های نامبرده موثر باشند، به شرکت‌های مخابراتی اطلاعات ارائه کردند.

این وزارتخانه افزود شرکت‌های مخابراتی متعهد شدند  شبکه اجتماعی تیک تاک را در مدت یک ماه و بازی پابجی را در مدت سه ماه مسدود خواهند کرد.

افغانستان پس از هند و پاکستان سومین کشوری است که این بازی را ممنوع می کند.