ممنوعیت فعالیت اپ‌های مخل امنیت ملی در چین
ممنوعیت فعالیت اپ‌های مخل امنیت ملی در چین
سازمان فضای سایبری چین اعلام کرد قوانین اصلاح شده اپلیکیشن های موبایل را از یکم آگوست سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به اجرا می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس قوانین جدید تهیه کنندگان موبایل نباید از اپ هایی استفاده کنند که فعالیت های آنها امنیت ملی را به خطر می اندازد. همچنین اپلیکیشن هایی با قدرت تاثیرگذاری روی نظر عموم مردم باید تحت بررسی امنیتی قرار گیرند.

پیش نویس این قوانین در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده بود. طبق پیش نویس مذکور تهیه کنندگان اپلیکیشن باید قبل از عرضه فناوری، اپلیکیشن و قابلیت های جدیدی که ممکن است روی عقاید عمومی تاثیر بگذارد، ارزیابی امنیتی انجام دهند.

اداره فضای سایبری چین به اپلیکیشن ها یا ارزیابی امنیتی خاصی اشاره نکرده و فقط ذکر کرده این فرایند باید در راستای همخوانی با قوانین ملی انجام شود.

قوانین مذکور شامل تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی یا هرگونه اطلاعات دیگر و همچنین پیام های کوتاه، فروم های آنلاین، پخش آنلاین محتوا و تجارت الکترونیک می شود.

به گفته رگولاتور، تهیه کنندگان اپ های موبایل نباید فعالیت هایی انجام دهند که امنیت ملی را به مخاطره بیندازد یا کاربران را وادار کنند اطلاعات خصوصی غیرضروری را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن های خبری نیز باید برای انتشار محتوا اجازه نامه دریافت کنند.