ایراد انگلیس به ضعف عملکرد کروم در مسدودسازی سایت‌های فیشینگ
ایراد انگلیس به ضعف عملکرد کروم در مسدودسازی سایت‌های فیشینگ
سازمان حمایت از مصرف کننده در انگلیس ادعا می کند مرورگر وب کروم کاربران را از بازدید فقط یک چهارم سایت های مشکوک فیشینگ باز می دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، این گروه حمایت از مصرف کننده ادعا می کند تحقیقی درباره آدرس های وب ۸۰۰ سایت فیشینگ تازه کشف شده، نشان داد گوگل کروم در رایانه های مجهز به نرم افزار ویندوز ۲۸ درصد و در رایانه های مک اپل فقط ۲۵ درصد سایت های مذکور را حذف می کند.

سازمان مذکور ادعا می کند همین تست را در مرورگرهای وب دیگر انجام داده که میان آنها موزیلا (متعلق به فایرفاکس) بهترین عملکرد را داشت و در رایانه های مجهز به ویندوز ۸۵ درصد و در رایانه های مک ۷۸ درصد وب سایت های فیشینگ را مسدود می کند.

در عملیات فیشینگ مجرمان سایبری پیامی را نشان می دهند تا کاربران را وادار به کلیک روی لینکی با وب سایت جعلی کنند. در این وب سایت ویروس ها روی دستگاه نصب می شود یا از افراد خواسته می شود اطلاعات خصوصی شان را فاش کنند. به این ترتیب اطلاعات مالی یا حساب های بانکی آنلاین فاش می شود.

سخنگوی گوگل در واکنش به این یافته ها گفته اظهار نظر در این باره سخت است زیرا محتوای اندکی درباره روش تهیه گزارش وجود دارد و تا زمانی که گزارش کامل شرکت بررسی نشود، شرکت نمی تواند صحت اطلاعات را تایید کند.

کلاهبرداری های فیشینگ به شکل ایمیل، پیامک و پیام های مستقیم در شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند.

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس برای مقابله با کلاهبرداری های فیشینگ به افراد توصیه می کند تا قبل از کلیک روی هرلینک ارسالی با دقت کلیک کنند.