تلاش مشترک آمریکا و اروپا برای حل مشکل کمبود تراشه
تلاش مشترک آمریکا و اروپا برای حل مشکل کمبود تراشه
آی سی تی نیوز -یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تلاش مشترکی را برای مقابله با اثرات کمبود تراشه آغاز خواهند کرد، زیرا آنها در تلاش برای افزایش تولید تراشه های نیمه هادی کمیاب هستند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اطلاعات بیشتر در مورد تلاش برای کاهش مشکل کمبود تراشه در دومین نشست شورای تجارت و فناوری ایالات متحده و اتحادیه اروپا (TTC) که در روزهای یکشنبه و دوشنبه در پاریس برگزار می شود، منتشر خواهد شد.

اعضای شورای TTC در کنفرانس افتتاحیه سال گذشته در پیتسبورگ متعهد شدند همکاری‌های فراآتلانتیکی را برای تقویت زنجیره‌های تامین تراشه، محدود کردن شیوه‌های تجاری غیرسازگار چین و اتخاذ رویکردی یکپارچه‌تر برای تنظیم شرکت‌های فناوری بزرگ و جهانی، تعمیق کنند.

کارشناسان امیدوارند رویکرد فراآتلانتیکی برای سرمایه‌گذاری‌ به منظور تولید انواع نیمه هادی امنیت عرضه تراشه را تضمین کند. به گفته آنان هم واشنگتن و هم بروکسل می خواهند سرمایه گذاری در زمینه ساخت تراشه را تشویق کنند و این کار را به صورت هماهنگ انجام دهند.

کمبود مداوم تراشه در صنایع مختلف، تولید در حوزه خودروسازی و الکترونیک را مختل کرده و برخی از شرکت ها را مجبور به کاهش تولید کرده است. در عین حال طرحی که به سازندگان تراشه ۵۲ میلیارد دلار بودجه برای توسعه تولید اعطا می کند، در کنگره تصویب نشده است.