الزام نمایش برچسب جزئیات محصول در شرکتهای اینترنتی آمریکا
الزام نمایش برچسب جزئیات محصول در شرکتهای اینترنتی آمریکا
آی سی تی نیوز - طبق قوانین جدید کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، تهیه کنندگان پهنای باند باید اطلاعاتی مشابه برچسب ترکیبات محصولات غذایی را نمایش دهند تا مشتریان راحت تر سرویس های اینترنتی را انتخاب کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق قوانین جدیدی که کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تصویب کرده، تهیه کنندگان پهنای باند باید اطلاعاتی مشابه برچسب ترکیبات محصولات غذایی را نمایش دهند تا مشتریان راحت تر بتوانند سرویس های اینترنتی را بخرند.

طبق این قوانین شرکت های اینترنتی باید هنگام فروش برچسب هایی را نمایش دهند که در آن قیمت، سرعت، هزینه ها و میزان داده اختصاص یافته برای مشتری مشخص باشد.

این برچسب ها نخستین بار به عنوان یک برنامه داوطلبانه در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شدند. کنگره تحت «قانون زیرساخت ۲۰۲۱» به اداره هوانوردی آمریکا دستور داد این برچسب ها را نمایش دهد.

جسیکا روزن ورسل رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در این باره می گوید: اکنون چند دهه است که برچسب های ترکیبات مواد غذایی روی محصولات خوراکی به کار می روند که خوانش و درک آنها آسان تر است. ما این مدل را از صنعت غذایی الهام گرفتیم زیرا می خواهیم اطلاعات اولیه درباره سرویس های اینترنتی به راحتی قابل درک باشد.

برچسب های مورد نظر این کمیسیون باید به طور کامل در صفحات آنلاین خرید محصول شرکت های اینترنتی نمایش داده شود. همچنین شیوه نمایش آنها نباید طوری باشد که با چند کلیک به آنها دسترسی یافت یا محدود به لینک یا آیکونی باشند که احتمال دارد مصرف کننده متوجه آن نشود.

لایحه هزار میلیارد دلاری «زیرساخت ۲۰۲۱» شامل بودجه ای ۶۵ میلیارد دلاری برای ارتقای دسترسی به اینترنت است. این بودجه با برنامه کمک ۱۰ میلیارد دلاری کووید ۱۹ که توسط خزانه داری آمریکا اعلام شد، متمایز است. بودجه خزانه داری آمریکا برای ارتقای دسترسی به پهنای باند اینترنت در مناطق دور افتاده تصویب شده بود.