۷۰۰ هزار کنتور هوشمند نصب شد
۷۰۰ هزار کنتور هوشمند نصب شد
مدیرکل دفتر راهبری و توزیع برق وزارت نیرو با بیان اینکه ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند قابل پایش در کشور نصب شده است، گفت: در حوزه هوشمندسازی، طرح‌های توسعه‌ای و توجه به کسب و کارها مدنظر است.

به گزارش وزارت نیرو، عبدالصاحب ارجمند با بیان اینکه ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم در سطح بالایی، نصب کنتورهای هوشمند را پیش ببریم.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی تنها نصب کنتورهای هوشمند مطرح نیست بلکه طرح‌های توسعه‌ای و توجه به کسب و کارها مدنظر است.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، با بیان اینکه از تجربیات توزیع برق مشهد برای چشم‌انداز و راهبردهای هوشمندسازی شبکه برق کشور استفاده خواهد شد، گفت: این شرکت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله هوشمندسازی شبکه توزیع، دیسپاچینگ، هوشمندسازی کنتورهای هوشمند و نصب، استفاده از نسل‌های مختلف کنتورهای هوشمند، پیاده‌سازی نرم افزارها و پیاده‌سازی بسترهای مختلف مخابراتیPLC در حوزه کنتورهای هوشمند و حتی استفاده از بسترهای هوشمند برای کنتورهای غیر هوشمند پیش رو است.

وی تصریح کرد: بازدید از شرکت‌های توزیع کشور با هدف تبادل تجربه، پوشش کارها و بیان اقدامات ارزنده این شرکت‌ها در سطح وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه این نشست بیان کرد: این شرکت با ترسیم چشم‌انداز خود که بر اساس استانداردهای بین المللی است تلاش خواهد کرد درافق ۱۴۲۰ به سازمانی هوشمند تبدیل شود.

محمدرضا رمضانی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در میان ۳ شرکت توزیع برق برتر منطقه، یکپارچه سازی سیستم، کاهش تلفات به ۵ درصد، کاهش خاموشی سالیانه هر مشترک به ۱۶ دقیقه، تحقق رویت‌پذیری ۱۰۰ درصدی بار، کنترل‌پذیری بیش از ۷۰ درصد مشترکان، انجام ۷۵ درصد از عملیات پایش و صدور دستور کار تعمیر و نگهداری به صورت هوشمند از جمله دستاوردهای این شرکت تا افق ۱۴۲۰ خواهد بود.