کمتر از ۲ هفته تا تکمیل نسخه الکترونیکی فرصت باقی است
کمتر از ۲ هفته تا تکمیل نسخه الکترونیکی فرصت باقی است

آی‌سی‌تی نیوز – بنا به درخواست ستاد ملی کرونا اجرای کامل نسخه الکترونیک تا اول اردیبهشت به تعویق افتاد و چیزی تا پایان این مهلت باقی نمانده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، با الزامی شدن اجرای نسخه الکترونیک از دی ماه ۱۴۰۰، فرآیند اجرای این طرح ملی سرعت خوبی گرفت. با این […]

آی‌سی‌تی نیوز – بنا به درخواست ستاد ملی کرونا اجرای کامل نسخه الکترونیک تا اول اردیبهشت به تعویق افتاد و چیزی تا پایان این مهلت باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، با الزامی شدن اجرای نسخه الکترونیک از دی ماه ۱۴۰۰، فرآیند اجرای این طرح ملی سرعت خوبی گرفت.
با این حال با ابراز برخی مشکلات ذی نفعلان، اجرای این طرح با سرعتی که پیش بینی می‌شد، پیش نرفت.
“علی سالاریان” معاون فنی سازمان نظام پزشکی در این باره گفت: تا زمانی که رضایت نسبی برای پزشکان ایجاد نشود سازمان هم همکاری لازم را در روند اجرای این طرح نخواهد داشت و در نهایت ستاد ملی کرونا پس از درخواست وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات برای اجرای کامل طرح تا اردیبهشت ۱۴۰۱ فرجه زمانی قائل شد.
حالا کمتر از ۲ هفته به این بازه زمانی باقی مانده است و باز هم وزارت بهداشت بر نبود زیرساخت تاکید دارد.
“بهرام عین الهی” وزیر بهداشت گفت: این طرح بالای ۹۰ درصد انجام شده است و بیشتر پزشکان با این طرح کار می‌کنند، اما قطعی اینترنتی و سامانه‌ها به وزارت ارتباطات مربوط می‌شود.
البته نمایندگان مجلس با پیگیری از وزارت ارتباطات پاسخ دیگری گرفتند.
“محمدعلی محسنی بندپی” در این باره گفت: وزارت ارتباطات اعلام کرده است که نبود زیرساخت، بهانه‌ای بیش نیست و متولیان وزارت بهداشت برای این طرح وقت کافی نداشتند.
معاون درمان وزارت بهداشت معتقد است حل مشکلات سامانه‌ای و سیستم‌های بیمارستانی باید به شرکت‌های دانش بنیان سپرده شود.
“سعید کریمی” در این خصوص توضیح داد: پنجره‌ها کاربردپسند سامانه باید به شرکت‌های دانش بنیان سپرده شود تا مشکلات این طرح رفع شود.
اگر در فرصت باقی مانده مشکلات موجود در روند اجرای نسخه الکترونیک رفع شود شاهد شکل گیری پرونده سلامت الکترونیک برای همه بیماران خواهیم بود.