آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک از نظر قانونی مشکلی ندارد اما هنوز اعتماد کامل به آن در جامعه ایجاد نشده است. آقای محمدرضا صباغیان بافقی گفت: برای اجرای کامل انتخابات الکترونیک در کشور مشکلات زیرساختی وجود دارد که نیازمند اعتبار مالی، امکانات فنی و تکنولوژی است. به گزارش […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک از نظر قانونی مشکلی ندارد اما هنوز اعتماد کامل به آن در جامعه ایجاد نشده است.
آقای محمدرضا صباغیان بافقی گفت: برای اجرای کامل انتخابات الکترونیک در کشور مشکلات زیرساختی وجود دارد که نیازمند اعتبار مالی، امکانات فنی و تکنولوژی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امکان برگزاری انتخابات با استفاده از دستگاه های الکترونیکی در دوره های اخیر انتخاباتی مطرح شده.

آقای جلال رشیدی کوچی عضو دیگر کمیسیون امور داخلی کشور مجلس در گفت‌وگویی، توسعه اینترنت ملی را از عوامل فراهم شدن شرایط اجرای انتخابات الکترونیک در تمام کشور دانسته.

او گفته “تأمین زیرساخت‌ها به اصلاح قانون نیاز ندارد.”

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور پیش از انتخابات ۱۴۰۰، در ۲۳ دی ماه ۹۹ از تلاش این وزارتخانه برای انجام اغلب فرآیندهای انتخابات مانند احراز هویت به صورت الکترونیکی خبر داده بود.

آقای امیر شجاعان گفته بود دریافت و شمارش آراء به صورت الکترونیکی تنها در تعداد محدودی از شعبه های رأی گیری قابل انجام است.

وزارت کشور انتخابات ۱۴۰۰ را در برخی حوزه های رأی گیری به صورت الکترونیکی برگزار کرد که اما بر اساس گزارش ها قطعی سیستم های رأی گیری الکترونیک، رأی دهندگان و مجریان را با مشکلاتی مواجه کرد.

شورای نگهبان به عنوان نهاد نظارت کننده بر انتخابات هم می گوید با الکترونیکی شدن آن مشکلی ندارد؛ آقای طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ گفت این شورا برای الکترونیکی شدن شمارش آراء انتخابات به شرط تضمین امنیت رأی مردم مانعی نمی بیند.