آی‌سی‌تی نیوز – پس از از ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته استاندار گیلان تسریع در امور خدمات درمانی، تأمین رفاه مردم و جلوگیری از تخلفات و همچنین فراهم آوری نسخه‌های الکترونیکی در تمامی داروخانه‌ها نماینده بیمه آتیه سازان در تمامی داروخانه‌ها از ساعت هشت صبح الی چهار بعدازظهر حضور داشته و به تأیید دارو می‌پردازد.   ضرب‌الاجلی […]

آی‌سی‌تی نیوز – پس از از ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته استاندار گیلان تسریع در امور خدمات درمانی، تأمین رفاه مردم و جلوگیری از تخلفات و همچنین فراهم آوری نسخه‌های الکترونیکی در تمامی داروخانه‌ها نماینده بیمه آتیه سازان در تمامی داروخانه‌ها از ساعت هشت صبح الی چهار بعدازظهر حضور داشته و به تأیید دارو می‌پردازد.

 

ضرب‌الاجلی که شرکت‌های بیمه‌ای را پای کار آورد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه فوق العاده بررسی و رفع مشکلات مربوط به افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی گیلان با ضرب‌الاجلی ۲۴ ساعته به دانشگاه علوم پزشکی و شرکت‌های بیمه‌ای ازجمله بیمه آتیه‌سازان خواستار رسیدی فوری به مشکلات حوزه نسخه الکترونیکی و بیمه‌ای داد. (اینجا بخوانید)

بنابر اعلام دولت در پنج اردیبهشت سال جاری تمامی مراکز تشخیصی و درمانی کشور تا آبان ماه موظف به اجرای نسخه الکترونیکی بوده و از این تاریخ به بعد هیچ نسخه غیرالکترونیکی در کشور پذیرش نخواهد شد و اگر نسخه الکترونیکی نباشد هزینه درمان نیز به مطب‌ها داده نخواهد شد.

بر همین اساس حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی تأمین اجتماعی از ابتدای اسفند ۹۹ کلید خورده و دیگر دفترچه‌های بیمه جدید برای کسانی که برگه دفترچه آن‌ها و یا اعتبار آن تمام‌شده است، صادر نمی‌شود.

همچنین حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت نیز از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز و پس از آن به ترتیب بیمه‌های دیگر نیز شرایط لازم را برای نسخه الکترونیک فراهم می‌کنند.

با توجه به وجود مشکل در برخی از داروخانه‌ها و مراکز درمانی اسدالله عباسی، استاندار گیلان دستور داد به‌منظور تسریع در امور خدمات درمانی، تأمین رفاه مردم و جلوگیری از تخلفات، متولیان امر با رفع مشکلاتی که در بازدید امروز مشاهده شد، شرایطی فراهم کنند تا همه داروخانه‌ها و پزشکان استان مکلف به استفاده از نسخه‌های الکترونیکی شوند.

پس از ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته استاندار گیلان در خصوص تسریع استفاده از نسخه‌های الکترونیکی در تمامی داروخانه‌ها و مراکز درمانی شرکت بیمه آتیه سازان موظف شد تا این مشکل را در تمامی مراکز درمانی علی‌الخصوص داروخانه ارائه‌دهنده دارو بیماران خاص را برطرف کند.

 

تلاش برای افزایش اعتبار تأمین اجتماعی در گیلان

به گفته مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی گیلان، بیمارستان‌هایی که بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی آن را نمی‌پذیرفتند، این مشکل برطرف و شرکت آتیه سازان مطالبات بیمه‌شدگان تکمیلی در حوزه بازنشستگان را به روز کند.

علی حسین نژاد می‌گوید که دستورات استاندار در خصوص حل مشکل بیمه تکمیلی بر طرف شده و اکنون دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد ولی با این حال مقرر شد تا شرکت آتیه سازان با مرکز به‌منظور افزایش اعتبار به گیلان تماس گیرد.

آن‌طور که مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان می‌گوید پیری جمعیت، افزایش هزینه درمان، توریست پذیر بودن و وجود چهار بیمارستان بزرگ بخش خصوصی چند شاخصه مهم در گیلان است که بر همین اساس بیمه آتیه سازان با مرکز تماس گرفته تا اعتبارات تأمین اجتماعی به گیلان را افزایش دهد.

حسین نژاد با اشاره به اینکه بیمه آتیه‌سازان حافظ با کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی و همچنین تمامی داروخانه‌ها، مراکز درمانی و آزمایشگاهی و تصویربرداری قرارداد دارد گفت که بازنشستگان تأمین اجتماعی بدون پرداخت هزینه‌ای به کار درمان خود پرداخته و در صورت پرداخت وجهی، آن مبلغ را دریافت خواهند کرد.

 

نسخه الکترونیکی در تمامی داروخانه‌ها و مراکز درمانی اجرایی شده است

یکی دیگر از مهم‌ترین دستورات استاندار گیلان فراهم شدن نسخه الکترونیکی در تمامی داروخانه‌ها و مراکز درمانی بوده و در همین خصوص و به گفته جمشید محمدی مدیرکل بیمه سلامت گیلان، اکثر این مشکلات مربوط به داروخانه توزیع دارو برای بیماران خاص بوده که بیمه‌شدگان بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان برای تائید دارو باید به شعب این شرکت رفته و بار دیگر به داروخانه مراجعه می‌کردند.

محمدی می‌گوید پس از ضرب‌الاجل استاندار گیلان، نماینده بیمه آتیه سازان در تمامی داروخانه‌ها از ساعت هشت صبح الی چهار بعدازظهر حضور داشته و به تأیید دارو می‌پردازد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان می‌گوید، نسخه الکترونیکی در تمامی داروخانه‌ها و مراکز درمانی اجرایی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس در رشت نیز از حضور نمایندگان بیمه در برخی از داروخانه‌ها دارد که باید دید این حضور مقطعی بوده یا باتوجه به دستور استاندار گیلان، مردم استان دیگر با مشکلات بیمه‌ای و نسخ الکترونیکی در شبانه‌روز روبرو نخواهند شد.