مزایده‌های قضایی الکترونیکی می‌شود
مزایده‌های قضایی الکترونیکی می‌شود
به زودی مزایده‌های قضایی به صورت الکترونیکی و برخط در سامانه ستاد ایران انجام خواهد شد.

به گزارش صداوسیما؛ اموالی که در محکومیت‌های قضایی توقیف و در مسیر فروش قرار می‌گیرد پس از صدور حکم قطعی، از طریق اجراییه ثبت یا اجرای احکام، به مزایده گذاشته می‌شود.
اما بر اساس سند تحول قضایی متمرکز شدن مزایده‌های قضایی به عنوان یک تکلیف قانونی در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه با تصویب قانون بودجه مقرر شد با همکاری قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت صمت، همه اموال توقیفی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا همون سامانه ستاد، تجمیع و به فروش برسد.
سامانه‌ای که البته با تجمیع اموال آماده فروش، از فساد‌های احتمالی در واگذاری‌ها، پیشگیری می‌کند.
اما هنوز اتصال این سامانه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت صمت عملیاتی نشده، علت را از این دو نهاد پیگیری کردم.
آقای عسگری مدیر سامانه ستاد دولت می‌گوید: ما منتظر تکیمل زیرساخت‌های لازم در سامانه ستاد هستیم، اما این آمادگی را داریم که چند مزایده را به صورت آزمایشی در این سامانه برگزار کنیم.
همچنین طاهری نژاد سرپرست اداره کل برنامه ریزی و راهبردنگاری معاونت راهبردی قوه قضاییه می‌گوید: ما در تلاشیم زیرساخت‌های سامانه ستاد تکمیل شود و ظرف ۵ الی ۶ ماه آینده می‌توانیم برخی مزایده‌ها را در این سامانه به صورت آزمایشی انجام دهیم.
حالا با همکاری قوه قضاییه و وزارت صمت قرار است با معرفی یک یا دو شعبه، مزایده‌هایی به شکل آزمایشی برگزار شود، تا اگر مشکلی وجود نداشت، این طرح عملیاتی و همه مزایده‌های قوه قضاییه در سامانه ستاد و به شکل الکترونیکی و برخط برگزار شود.