فروشندگان بزرگ کالا به سامانه مؤدیان متصل می‌شوند
فروشندگان بزرگ کالا به سامانه مؤدیان متصل می‌شوند
نشست هماهنگی جهت اتصال و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان، با حضور رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، مسئولان ذی‌ربط در بانک مرکزی و گمرک و مؤدیان منتخب حوزه عرضه کالا و خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به آزمون‌های موفقیت‌آمیز بهره‌برداری از سامانه مرکزی پایانه‌های فروشگاهی در محیط عملیاتی، نشست هماهنگی جهت اتصال و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان با حضور رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌‎های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی، سرپرست اداره‌کل زیرساخت و امنیت سازمان امور مالیاتی، مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، دبیر کانون دفاتر پیشخوان دولت، مدیرعامل شرکت شاپرک، نماینده ستادکل نیروهای مسلح، مدیرعامل دیجی‌کالا و مدیر پروژه سامانه پایانه‌های فروشگاهی برگزار شد.

در این نشست، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن بیان توضیحاتی در خصوص هماهنگی‌های لازم جهت اتصال و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان، بر ضرورت تسریع در بهره‌برداری از سامانه در محیط عملیاتی تأکید نمود.

در ادامه رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با بیان اینکه این جلسه در ادامه سلسله جلسات قبلی برای فراهم‌سازی بسترهای لازم برای اجرای سامانه مؤدیان برگزار گردیده است، از آمادگی سامانه مؤدیان خبر داد.
محمد برزگری، در ادامه، سازوکار فنی اتصال به این سامانه و همچنین ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سازمان از طریق سرویس جمع‌آوری اطلاعات این سامانه را تشریح کرد و به پرسش‌ها و ابهامات حاضرین در جلسه پاسخ داد.

وی همچنین آمادگی کامل این مرکز برای پاسخ‌دهی به پرسش‌های فنی و رفع ابهامات مؤدیان در خصوص ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره به سامانه مؤدیان را اعلام کرد.

گفتنی است، در این جلسه ضمن تأکید بر ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی مؤدیان منتخب به سازمان امور مالیاتی کشور تا پیش از فراخوان کلیه مؤدیان مشمول، مقرر گردید در راستای توسعه طرح صامت، جلسات مستمر هفتگی میان نمایندگان مرکز تنظیم مقررات و نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور ارسال کلیه اطلاعات پرداخت بانکی به سازمان امور مالیاتی کشور تا اوایل مردادماه سال جاری برگزار شود.

همچنین، برگزاری جلسات مستمر و هفتگی میان نمایندگان مرکز تنظیم مقررات و نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای ارسال الکترونیکی و برخط اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده واردکنندگان به سامانه مؤدیان در اجرای تبصره ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و تأمین نیازمندی‌های اطلاعاتی و فنی سرویس تبادل اطلاعات گمرک در این خصوص، از مصوبات این جلسه بود.

اعضای جلسه همچنین مصوب کردند، دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره خود به سامانه مؤدیان از طریق سرویس جمع‌آوری اطلاعات حداکثر تا تاریخ بیستم تیرماه امسال اقدام نمایند. شرکت دیجی‌کالا نیز نسبت به ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره خود به سامانه مؤدیان از طریق سرویس جمع‌آوری اطلاعات حداکثر تا تاریخ هفتم مردادماه اقدام نموده و فروشگاه زنجیره‌ای اتکا نیز با تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم، نسبت به ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره خود اقدام نماید.