ضرب‌الاجل دارایی به مالکان واحدهای مسکونی خالی
ضرب‌الاجل دارایی به مالکان واحدهای مسکونی خالی
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مالکان واحدهای مسکونی خالی باید اطلاعات واحدهای خود را تا پایان مردادماه در سامانه سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در راستای مقررات اجرایی قانون ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر مالیات بر واحدهای مسکونی خالی، برای برخی از دارندگان این واحدها پیامک‌هایی مبنی بر خالی بودن واحدهای مسکونی و تعلق مالیات بر آن واحدها در روزهای اخیر ارسال شده است.

در این زمینه دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد برحسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکان واحدهای مذکور رسیده است.

مالکان واحدهای یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام نمایند، در غیر این صورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرائم مقرر در قانون اقدام خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت عدم پذیرش مالیات تعیین شده از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور، وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و به روزرسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام کنند. بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیر خالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی می‌باشد.