شهرداری سهامدار پاساژ «علاءالدین» نیست
شهرداری سهامدار پاساژ «علاءالدین» نیست
شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به وجود ۱۱ ساختمان ناایمن و پلاک قرمز در این منطقه، گفت: ساختمان‌های علاء‌الدین، آلومینیوم و پاساژ مهستان در دسته ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۱ قرار می‌گیرند و ساختمان «آزاد» نیز به علت مشکلات ایمنی که دارد پلمب آن از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا موسوی درباره آمار وضعیت ساختمان‌های ناایمن این منطقه گفت: ۱۱ ساختمان پرخطر و به اصطلاح پلاک قرمز در منطقه ۱۱ وجود دارد. ساختمان‌هایی که از لحاظ ایمنی متوجه مخاطرات کمتری هستند، بیشترند. ساختمان‌هایی مانند علاءالدین، پاساژ آلومینیوم و پاساژ مهستان در این لیست قرار می‌گیرند و هیچ ساختمان درمانی در این فهرست دیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر رسانه بتواند در همین یک مورد که ایمن سازی ساختمان‌هاست موثر باشد. ماموریت خطیری را به انجام رسانده است.

موسوی درباره وضعیت پاساژ آلومینیوم و ساختمان علاء‌الدین واقع در خیابان جمهوری نیز گفت: مالک ساختمان آلومینیوم بنیاد مستضعفان است و روزانه چند هزار نفر در آن تردد دارند. در ساختمان علاء‌الدین نیز روزانه ۵۰ هزار نفر تردد می‌کنند.

وی درباره مشارکت شهرداری در سهام ساختمان علاء‌الدین نیز گفت: شهرداری سهامدار علاء‌الدین نیست. مشکلات این ساختمان نیز از لحاظ ایمنی در حوزه آتش نشانی است. البته نباید از حق گذشت که مالک پاساژ اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و علاء‌الدین نسبت به بسیاری از پاساژها از حیث امور آتش نشانی جلوتر است. این ساختمان مشمول ماده ۱۰۰ هم شده که عمدتا نیز اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به مشکل اصلی این ساختمان، گفت: مشکل ساختمان علاء‌الدین با اجرای رأی ماده ۱۰۰ و اصلاح پله برقی و تجهیزات آتش نشانی مدرن حل نمی‌شود. مشکل اصلی این ساختمان جمعیت فوق تصور آن است. در ساعاتی از روز این ساختمان پذیرای ۱۰ هزار نفر در “آن واحد” است. این باعث می‌شود که حتی هنگام بروز حادثه کاذب نیز احتمال وقوع بحران وجود داشته باشد.