سامانه واگذاری پروژه‌های فضایی ایجاد شد
سامانه واگذاری پروژه‌های فضایی ایجاد شد

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از راه‌اندازی سامانه «فراخوان واگذاری پروژه‌های فناورانه» پژوهشگاه خبر داد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بابیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه شتاب‌دهی در توسعه و بلوغ‌رسانی فناوری‌های فضایی یکی از اولویت‌های اصلی پژوهشگاه […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از راه‌اندازی سامانه «فراخوان واگذاری پروژه‌های فناورانه» پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بابیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه شتاب‌دهی در توسعه و بلوغ‌رسانی فناوری‌های فضایی یکی از اولویت‌های اصلی پژوهشگاه فضایی ایران به شمار می‌آید، برای این منظور ایجاد یک شبکه تأمین توانا متشکل از دانشگاه‌ها، بخش‌های خصوصی، صنایع و سازمان‌های فعال کشور در صنعت فضایی امری ضروری است.

وی افزود: از این‌رو، سامانه فراخوان واگذاری پروژه‌های فناورانه با رویکرد دستیابی مطلوب به این هدف و مشارکت مؤثر بخش‌های مختلف در اکتساب فناوری‌های فضایی راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری است.

صمیمی ادامه داد: در مرحله نخست در این سامانه، حدود ۳۰ مسئله فناورانه که تا ده سال آتی پیش‌‌روی صنعت فضایی کشور در حوزه‌های مختلف خواهد بود، بارگذاری شده است. این فناوری‌ها در کلاس‌های ماهواره‌های میکرو/ مینی و کیوبست‌ها است که در حوزه‌های تخصصی سازه و مکانیزم، توان و پردازش، کنترل حرارت، کنترل وضعیت، محموله سنجشی و پیشرانش تعریف شده‌اند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: متخصصان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های مذکور می‌توانند با مراجعه به آدرس سامانه در مهلت زمانی اعلام شده در فراخوان، اقدام به ثبت‌نام و ارسال پیشنهاد‌های خود کنند.

وی گفت: امید است این سامانه نقش قابل توجهی را در افزایش سطح تعاملات و استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان به‌منظور رفع چالش‌های فناورانه حوزه فضا ایفا کنند.