<span style='color:#787878;font-size:12px;'> </span><br/>سامانه «د‌ولت‌سنج» رونمایی می‌شود
<span style='color:#787878;font-size:12px;'> </span><br/>سامانه «د‌ولت‌سنج» رونمایی می‌شود
آی سی تی نیوز -رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: پیشنهاد ما این بوده که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود و همچنین پیشنهاد ما این بوده که افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم .

به گزارش ایلنا، میثم لطیفی از راه‌اندازی سامانه «دولت‌سنج» خبر داد و گفت: بعد از جشنواره شهید رجایی سامانه دولت سنج راه‌اندازی خواهد شد. در این سامانه وضعیت ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برای عموم مردم قابل مشاهده است و فرصتی است که ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد دستگاه‌ها داشته باشیم و قضاوت را به مردم واگذار کنیم.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان اظهار داشت: برای جبران خدمات پیشنهادی را تهیه کرده‌ایم که در البته این موضوع در لایحه بودجه ١۴٠١ هم آمده‌بود که مجلس آن را تغییر داد.

معاون رییس جمهوری افزود : نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و برای کارکنانی که دریافتی بالاتری دارند، این درصد باعث می‌شود دریافتی این افراد بالاتر برود از این رو با توجه قانون خدمات مصوب سال ٨۶ افزایش حقوق باید براساس امتیاز و ضریب سالانه باشد که مغفول مانده‌است.

لطیفی تاکید کرد: پیشنهاد ما این بوده که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود  و همچنین پیشنهاد ما این بوده که افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم .

رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: تامین اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد باید از منابع پایدار باشد و نباید استقراض از بانک مرکزی صورت بگیرد که بار تورمی داشته باشد.

وی درباره همسان‌سازی حقوق کارمندان گفت: برای ساماندهی الگوی پرداخت عادلانه در سازمان اداری و استخدامی کارگروهی با حضور چند دستگاه تشکیل شده‌است. کارکنان در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از مسائلی رنج می‌برند که نیازمند اصلاح است. البته موضوع اصلی بحث تورم است و تا زمانی که مساله تورم حل نشود، افزایش حقوق هر چند به طور مقطعی نشاطی را ایجاد می‌کند اما در نهایت اثری نخواهد داشت.

رییس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در بحث حقوق و دستمزد اقتضائات سازمان ها و دستگاه ها را در نظر می‌گیریم تاکید کرد : در بحث پرداخت حقوق عادلانه به سمت شغل خاص در دستگاه و سازمان‌ها می‌رویم و قطعا همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چراکه شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقا در همین راستا است.