راه‌اندازی تیم مبارزه با باورهای غلط اسلامی در شبکه‌های اجتماعی
راه‌اندازی تیم مبارزه با باورهای غلط اسلامی در شبکه‌های اجتماعی
تیم آنلاینی به نام دوات سایبر برای انتشار اطلاعات در مورد اسلام و اصلاح باورهای غلط مربوط به این دین در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش سایبربان؛ یک تیم آنلاین به نام دوات سایبر (Du’at)، گروه واعظان، به‌وسیله یادیم (Yadim)، «Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia»، برای انتشار اطلاعات در مورد اسلام و اصلاح باورهای غلط مربوط به این دین در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.

نصرالدین حسن (Nasruddin Hassan)، رئیس این گروه، گفت که این یگان اقدامات احزاب غیرمسئول را، که به دنبال انتشار اطلاعات نادرست درباره اسلام از جمله تمسخر دین هستند، زیر نظر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد : «گروه سایبری که به زودی تشکیل می‌شود، در رسانه‌های اجتماعی در برابر چنین حملاتی پاسخ واقعی خواهد داد. یادیم به‌عنوان یک پایه، سپری برای دفع هجمه‌های فکری و پاسخگویی به هرگونه اطلاعات نادرست درباره دین است. تاکنون تقریباً ۱۰ هزار داوطلب داریم و بهتر است که یک تیم آنلاین یا D’uat Cyber ​​برای گسترش دین راه‌اندازی کنیم. نقش آنها پاسخگویی به هر موقعیتی است که بر خلاف دین در رسانه‌های اجتماعی است، زیرا حملات بسیار زیادی علیه اسلام وجود دارد و این تیم وظیفه دارد به طور راهبردی به آنها پاسخ دهد.»

نصرالدین با بیان این موضوع در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از برنامه قدردانی رسانه‌ای یادیم در پالس گرانده، اظهار داشت که جستجو برای نامزدهای این تیم ادامه دارد و آنها به دنبال افرادی هستند که مهارت‌های تبلیغ و معرفت اسلام را داشته باشند.

وی افزود : «ما باید نامزدهایی را پیدا کنیم که نه تنها از اسلام آگاه باشند، بلکه در هنگام پاسخ دادن به پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی با تدبیر باشند. چند نامزد هستند که هر ۲ مهارت دارند و امیدوارم بتوانیم بیشتر فیلتر کنیم و به زودی آنها را معرفی خواهیم کرد.»

رئیس گروه در پاسخ به برخی احزاب، که از اسلام به عنوان محتوایی برای «کمدی» استفاده غیرمسئولانه می‌کنند، توضیح داد که آنها ملاقاتی با این افراد ترتیب خواهند داد؛ این یک حادثه ناگوار بود، دین نباید از سوی هیچ طرفی استفاده شود؛ به عنوان وعاظ باید با آنها ملاقات و به آنها توضیح داده شود که کاری که انجام داده‌اند اشتباه بوده و امیدوار هستند که به راه راست بازگردند یا پشیمان شوند و اقرار کنند. سپس برای بهتر شدن تغییر کنند. در حالیکه مسئولان مربوطه وظیفه خود را انجام داده‌اند، با آنها ملاقات صورت می‌گیرد و توضیحاتی ارائه خواهد شد.

نصرالدین همچنین به کسانی که می‌خواهند با استفاده از اسلام در رسانه‌های اجتماعی محتوا تولید کنند، توصیه کرد که برای جلوگیری از هر گونه بحث و جدل به علما مراجعه کنند. وی تصریح کرد :«محتوای زیادی وجود دارد که می‌توانیم برای گسترش اسلام بسازیم، نه با جنجال‌سازی بلکه با تلاش برای بدنام کردن یا لکه دار کردن حیثیت کسی. توصیه من این است که در ساخت هر محتوای مربوط به دین به علما مراجعه کنید و همچنین هنگام ایجاد ایده‌هایی که شامل اسلام می‌شود، مرزها را بدانید.»

حسن با اشاره به ارتباط این بنیاد با رسانه‌ها، ابراز امیدواری کرد : «رسانه‌ها همچنان به کمک یادیم در گسترش اسلام از طریق خبرنویسی و همچنین اطمینان از اینکه نقش رسانه‌ها به مسائل جاری محدود نمی‌شود، ادامه دهند. امید است کار ما این باشد که اخبار را نه تنها به عنوان اصحاب رسانه انجام دهیم بلکه به عنوان اجر اخروی نیز انجام دهیم.»