دولت هزینه ترافیک رایگان شاد را به اپراتورها پرداخت
دولت هزینه ترافیک رایگان شاد را به اپراتورها پرداخت

آی‌سی‌تی نیوز – معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری از پرداخت کمک جبرانی دولت به اپراتورهای (کاروران) ارتباطی و فناوری اطلاعات بابت جبران هزینه ارائه رایگان، ترافیک به سامانه شاد، براساس مصوبه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی کرونا خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، علی محمد منتظری گفت: […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری از پرداخت کمک جبرانی دولت به اپراتورهای (کاروران) ارتباطی و فناوری اطلاعات بابت جبران هزینه ارائه رایگان، ترافیک به سامانه شاد، براساس مصوبه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، علی محمد منتظری گفت: ستاد ملی کرونا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، با هدف تسهیل دسترسی عادلانه تمامی اقشار جامعه به خدمات آموزشی، جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و حفظ ارتباط تحصیلی آنها با محیط مدرسه و معلمان، بویژه در مناطق کمتر برخوردار، ترافیک مصرفی سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش را رایگان اعلام کرد. بر این اساس مقرر شد هزینه ارائه خدمات رایگان ارائه شده توسط کاروران ارتباطی از طریق کمکهای دولتی جبران شود.

وی تاکید کرد: با پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و همکاری شورای عالی فضای مجازی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با هدف جبران هزینه‌های ترافیک رایگان اختصاص یافته از سوی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کمک جبرانی دولت به این اپراتورها تامین و به حساب آنها واریز شد.
منتظری افزود: معادل ریالی هزینه ترافیک مصرفی معلمان و دانش‌آموزان در زمان استفاده از سامانه شاد، به منظور حمایت از ارایه‌دهندگان خدمات بخش ICT، پس از بررسی اطلاعات اعلامی مربوط به حجم ترافیک اعلام شده از سوی اپراتورها، محاسبه و پرداخت شد.