داروخانه‌ها نمی‌توانند با قطع برق دارو بدهند
داروخانه‌ها نمی‌توانند با قطع برق دارو بدهند

آی‌سی‌تی نیوز – نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: اگر برق داروخانه‌ها یا سامانه بیمه قطع باشد، نمی‌توان نسخه الکترونیک را پیچید و دارو تحویل بیمار داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاطمی گفت: گاهی بیماران ترجیح می‌دهند مجدد به پزشک مراجعه کنند و دارو را آزاد با نسخه کاغذی از داروخانه‌ها دریافت کنند. اکنون […]

آی‌سی‌تی نیوز – نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: اگر برق داروخانه‌ها یا سامانه بیمه قطع باشد، نمی‌توان نسخه الکترونیک را پیچید و دارو تحویل بیمار داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاطمی گفت: گاهی بیماران ترجیح می‌دهند مجدد به پزشک مراجعه کنند و دارو را آزاد با نسخه کاغذی از داروخانه‌ها دریافت کنند.

اکنون ۱۰۰ درصد نسخه‌های بیمه سلامت و ۸۰ درصد نسخه‌های تامین اجتماعی، الکترونیکی به داروخانه‌ها ارسال می‌شوند.

در چند روز اخیر برخی داروخانه‌ها با اعلام قطعی سامانه نسخه نویسی الکترونیک تامین اجتماعی به بیماران اعلام کردند امکان تحویل دارو ندارند.

دیروز زراعتی، معاون فنی تامین اجتماعی در واکنش به خبر قطعی سامانه نسخه نویسی گفت: افزایش تعداد مراجعات به سامانه نسخه نویسی الکترونیک باعث کندی در سیستم است.

بنابر اعلام انجمن داروسازان، قطعی سامانه بیمه تامین اجتماعی بیش از بیمه سلامت است و در آینده به ویژه در فصل تابستان با قطعی برق، داروخانه‌ها باید به دستگاه‌های ذخیره برق برای پاسخ به نیاز بیماران مجهز شوند.

محمدرضا کشاورز، بازرس هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در یک برنامه رادیویی گفته است: طولانی شدن مدت تاییدیه گرفتن به دلیل قطعی مکرر سایت تامین اجتماعی، باعث می‌شود بیماران فکر کنند داروخانه‌ها به عمد این کار را می‌کنند تا نسخه را آزاد بپیچند که اعتراض و نارضایتی آن ها را در پی دارد.

بنابر تکلیف قانونی ، نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی اجرایی شده است؛ اما یازدهم دی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک بدون توقف یا بازگشت به عقب، اعلام کرد که به سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر مشمول قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اجازه داده می‌شود در موارد استثناء مانند قطع برق یا مشکلات ناشی از نواقص موجود در زیرساخت و امثال آن که باعث ایجاد تجمع مردم و قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به کرونا می‌شود، تا اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به صدور، پذیرش و پرداخت نسخه کاغذی اقدام کنند.