آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به ثبت ۵۲۵ هزار ملک دولتی به ارزش ۷ هزار هزار میلیارد تومان در سامانه سادا، گفت: سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصادی برای شناسایی اموال مازاد دولتی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش فارس، فاطمه دادگر از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد برای شناسایی اموال […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به ثبت ۵۲۵ هزار ملک دولتی به ارزش ۷ هزار هزار میلیارد تومان در سامانه سادا، گفت: سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصادی برای شناسایی اموال مازاد دولتی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، فاطمه دادگر از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد برای شناسایی اموال دولتی خبر داد.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در این سامانه نسبت به شناسایی اموال دولتی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: مردم می‌توانند اطلاعات زمین ملکی، تجاری، کشاورزی، ساختمان مسکونی را در سامانه مذکور ثبت کنند که نتیجه با اطلاعات سامانه سادا تطبیق داده خواهد شد. در صورت صحت اطلاعات یک هزارم ارزش ملک به معرفی‌کنندگان این جایزه داده خواهد شد. نوع قیمت‌گذاری نیز با اطلاعات کارگزاران ملکی در محل انجام خواهد شد.

دادگر گفت: متقاضیان می‌توانند نشانی کامل ملک را ثبت کنند، اطلاعات کارمندان دولت یا اشخاص عادی به صورت محرمانه حفظ خواهد شد. البته در فرایند دریافت این اطلاعات ملکی، شماره کارت و تلفن اطلاعات‌دهندگان جهت تطبیق‌های بعدی در سامانه ثبت می‌شود.

مسئول سامانه سوت زنی وزارت اقتصاد گفت: سامانه سادا از سال ۹۵ برای ثبت املاک دولتی سه قوه راه‌اندازی شد. این سامانه در حال باز طراحی است و املاک اختصاصی دولتی، انفال و… در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲۵هزار ملک به ارزش ۷هزار هزار میلیارد تومان در سامانه سادا شناسایی شده است، افزود: البته امسال نیز صد هزار ملک‌ جدید شناسایی شده و ۲۱۹۰ میلیارد تومان املاک مازاد به فروش رسیده است.

دادگر گفت: بیشترین املاک ثبت شده مربوط به آموزش و پروش و وزارت بهداشت بوده است. اما به معنای عملکرد خوب نیست چون به طور کلی همکاری دستگاه‌ها با سامانه مطلوب نبوده و عملکرد خوبی نداشته‌اند. در قانون عدم ثبت اموال دولتی جرم انگاری شده و وزارت اقتصاد با قوت این موضوع را دنبال خواهد کرد.