ادعای شرکت سایبری صهیونیستی در مورد ایران
ادعای شرکت سایبری صهیونیستی در مورد ایران
مدیر عامل « HolistiCyber» ادعا کرد که روسیه، چین، کره شمالی و ایران در حمایت از مهاجمان سایبری متجاوز پیشتاز هستند.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ ران شاهور (Ran Shahor)، مدیر عامل «HolistiCyber»، شرکت دفاع سایبری رژیم صهیونیستی، که اولین برنامه حمله سایبری شاخه اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل(IDF) را ۲۶ سال پیش آغاز کرده بود، ادعا کرد که حملات سایبری مورد حمایت دولت در چند سال گذشته با روسیه، چین، کره شمالی و ایران، که رهبری فعالانه حمایت از مهاجمان سایبری متجاوز را بر عهده داشتند، ارزش و شهرت پیدا کرده‌اند.

شاهور، در سمینار هفته سایبری که اخیراً در تل‌آویو برگزار شد، در مورد «تنش ژئوپلیتیک و حملات درجه دولتی ملی» صحبت کرد و مدعی شد که هر یک از چه۴ار کشور ذکر شده انگیزه متفاوتی برای حمایت از مهاجمان سایبری و هکرها داشتند: «روسیه این کار را برای ایجاد بی نظمی و وحشت در جهان غرب، چین عمدتاً برای جاسوسی آی‌پی (IP) و کره شمالی و ایران در اصل برای جنایات تروریستی انجام می‌دهند؛ اگرچه اکنون به سمت جرایم ساده سایبری رفته‌اند. هم ایران و هم کره شمالی از حملات سایبری درجه یک دولتی، پس از فهرست طولانی تحریم‌های بین‌المللی و سختگیرانه علیه خود، حمایتشان را آغاز کردند. روسیه نیز در چند ماه گذشته با تحریم‌های مشابهی روبرو بوده است. همچنین انتظار می‌رود که جنگ علیه اوکراین به سمت جنایات سایبری شدید حرکت کند.»

وی هشدار داد: «ایران و کره شمالی همه ما را تحت تأثیر قرار خواهند داد. جالب است که فکر کنیم چین به کجا می‌رود. اما شکی نیست که ما منتظر روزهای بسیار چالش‌برانگیزی در آینده هستیم.»

شاهور با بیان اینکه جرایم سایبری بسیار سودآور بوده و هیچ خطری متوجه مهاجم نمی‌شود، اظهار داشت که از ۱۲ سال پیش، که فقط نوشتن فایروال و آنتی‌ویروس کافی بود، صحنه جرایم سایبری تغییر کرد و حملات تهاجمی‌تر، جسورانه‌تر و پیچیده‌تر شدند و حتی مدافعان نتوانستند عکس‌العمل مناسبی نشان دهند. وی افزود که ۶ سال پیش، گروه روسی «Shadow Brokers» به ​​بسیاری از ابزارهای فناوری آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) دسترسی یافت و شروع به فروش آنها در وب تاریک (DarkNet) کرد؛ در ۲ سال گذشته، دولت‌ها به طور فزاینده‌ای از گروه‌های هکر سایبری خصوصی برای ضربه زدن به زیرساخت‌های حیاتی و حتی بخش خصوصی استفاده می‌کنند. این مقام اسرائیلی توضیح داد که امروزه مهاجم به‌شدت حمایت می‌شود و دولت‌ها از نمایندگان خود استفاده می‌کنند تا حملات سایبری بزرگ را افزایش دهند. مهاجمان در معرض سطح متفاوتی از تأمین مالی و مهم‌تر از آن، متدولوژی و فناوری دولتی هستند.

بنیانگذار HolistiCyber ​​ادعا کرد که اسرائیل در مقابله با حملات سایبری تحت حمایت دولت یک مزیت دارد، زیرا برخلاف سایر نقاط جهان، که با کمبود کارشناسان امنیت سایبری دست و پنجه نرم می‌کنند، به طور منظم نیروی انسانی در اختیار دارد و هر سال ۱۰۰۰ نفر از باهوش‌ترین دختران و پسرانی که باید به طور اجباری در ارتش خدمت کنند، انتخاب می‌شوند و برای تبدیل شدن به مهاجمان سایبری آموزش می‌بینند. وی خاطرنشان کرد که برخلاف اکثر کشورهای غربی که یا اجازه حملات سایبری را نمی‌دهند یا آنها را بسیار گران می‌دانند، رژیم صهیونیستی خانه فناوری‌های دفاعی و تهاجمی است و بیش از ۳۰۰ شرکت سایبری دارد؛ اسرائیل همچنین تضمین کرد که همه بخش‌های دفاعی، دولتی، دانشگاهی، خصوصی و شرکای بین‌المللی، برای مبارزه با تهاجم سایبری با یکدیگر همکاری کنند.

شاهور تصریح کرد: «راه‌حل مقابله با حملات سایبری مورد حمایت دولت در ورود به ذهن مهاجم، کار با تیمی از کارشناسان در سطح جهانی با سابقه اثبات شده مهاجم، اتخاذ یک رویکرد کل‌نگر با محافظت از کل زنجیره تأمین و نه فقط سیستم‌های فناوری اطلاعات، دسترسی به شبکه تاریک برای اطلاعات و اتوماسیون برای بهره‌وری نهفته است.»

وی با درخواست از مدافعان سایبری درجه دولتی برای اولویت‌بندی و دفاع از موارد مهم و در عین حال ریسک‌های حساب شده، عنوان کرد که درصورت عدم توانایی برای حفاظت کامل در برابر حملات سایبری، باید بهتر از رقیب خود محافظت شود.