اینستاگرام هم تیک آبی خود را پولی کرد
اینستاگرام هم تیک آبی خود را پولی کرد
آی سی تی نیوز -

به گزارش فارس به نقل از ایندین اکسپرس, پس از اینکه توییتر علامت تأیید آبی را به عنوان یک گزینه قابل خرید عرضه کرد و منجر به آشفتگی برای عده ای در این پلتفرم شد؛ متا نیز اجرا کردن همین موضوع را در نظر دارد. رویکرد تیک آبی پولی توییتر برای وادار کردن مردم به پرداخت هزینه تایید می‌تواند در فیسبوک و اینستاگرام نیز در دسترس باشد.

وبگاهTechDroider چند اسکرین شات از یک صفحه مرکز راهنمایی فرضی متا را به اشتراک گذاشته است. این صفحات به اشتراک Meta Verified بسیار شبیه به تیک آبی توییتر اشاره می کنند که در آن کاربران می توانند یک نشان تأیید برای پروفایل خود دریافت کنند.

بر اساس اطلاعات موجود در صفحه، چک آبی متا تنها برای پروفایل ها قابل خرید خواهد بود و چهره‌های عمومی، افراد مشهور یا برندهای جهانی پس از پر کردن فرم، نشان تأیید را دریافت می‌کنند.

 کاربر با کلیک روی پیوند “معیارهای واجد شرایط بودن برای اشتراک های تایید شده متا”  به صفحه ای هدایت می شود که اشکال دارد و شکسته است و این اولین سرنخ نیست که نشان می دهد متا بر روی نشان های تایید پولی در اینستاگرام و فیسبوک کار می کند. در اوایل این ماه، الساندرو پالوزی، توسعه‌دهنده و مهندس معکوس، که سابقه‌ای در شناسایی ویژگی‌ها قبل از راه‌اندازی در اینستاگرام دارد، برخی از منابع را در کد اینستاگرام با وبگاه TechCrunch به اشتراک گذاشت.

به گفته این توسعه‌دهنده، بخشی از کد شامل  IDV بود که احتمالاً به معنای “تأیید هویت” است.

متا هنوز رسماً هیچ اشاره‌ای درباره تیک آبی پولی روی پلتفرم‌های خود ارائه نکرده است، بنابراین چیزی فراتر از موارد فوق‌الذکر در دسترس نیست. همچنین مشخص نیست که آیا اشتراک Meta Verified شامل امتیازات دیگری به غیر از تیک آبی می‌شود یا خیر و هزینه آن تا کنون چقدر خواهد بود.

کاربران بعد از دریافت تیک آبی به موارد زیر دسترسی خواهند یافت:

  • نظارت برای جلوگیری از جعل هویت
  • بالا بردن پست و ریل های کاربران پولی در اکسپلورر و پیشنهاد آن ها
  • پشتیبانی از کاربرانی که پول دادند
  • اولویت بندی نمایش کامنت ها
  • استیکرهای اختصاصی برای استوری