۱۹ شرکت ملزم به رعایت قوانین سرویس های دیجیتال اروپا شدند
۱۹ شرکت ملزم به رعایت قوانین سرویس های دیجیتال اروپا شدند
آی سی تی نیوز - به گفته یک مقام عالی اتحادیه اروپا ۵ زیرمجموعه آلفابت، ۲ واحد متا، ۲ واحد مایکروسافت، توئیتر جزو ۱۹ شرکتی هستند که باید قوانین مربوط به محتوای آنلاین این منطقه را رعایت کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی، قوانین سرویس های دیجیتال (DSA) شرکت های فناوری را ملزم می کند تا ماه آگوست ۲۰۲۳ میلادی ریسک مدیریتی را قبول کنند، بررسی های خارجی و مستقل از کسب وکارشان انجام دهند، داده ها را با مقامات و محققان به اشتراک بگذارند و دستورالعملی به کار گیرند.

۱۹ شرکت گوگل مپس، گوگل پلی، گوگل سرچ، گوگل شاپینگ و یوتیوب ( متعلق به آلفابت)، اینستاگرام و فیس بوک (متعلق به متا) و مارکت پلیس آمازون و اپ استور اپل را شامل می شود. دیگر شرکت های ملزم به رعایت قانون اتحادیه اروپا لینکدین و موتور جستجوی بینگ( متعلق به مایکروسافت)، پینترست، اسنپ چت، تیک تاک، توئیتر، ویکی پدیا، زالاندو و علی اکسپرس (متعلق به علی بابا) هستند.

برتون به خبرنگاران گفت: ما ۱۹ پلتفرم آنلاین و موتور جستجو را در نظر گرفتیم که به طور سیستماتیک مرتبط هستند و مسئولیت های خاصی برای ایمن نگه داشتن اینترنت دارند.

شرکت های مذکور باید اقدامات بیشتری برای مقابله با اخبار جعلی انجام دهند و اقدامات حفاظتی و گزینه های بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند. آنها همچنین باید از کودکان محافظت کنند و در غیراینصورت با جریمه هایی سنگین تا سقف ۶ درصد درآمد جهانی شرکت مواجه می شوند.

برتون اعلام کرد مشغول بررسی است تا ۴ یا ۵ شرکت دیگر را ملزم به رعایت قانون DSA کند. تصمیم نهایی در این باره در چند هفته آینده اعلام می شود.