کاربران بسیاری به پلتفرم های بومی مراجعه کرده اند
کاربران بسیاری به پلتفرم های بومی مراجعه کرده اند
آی سی تی نیوز - رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: سکوها ظرفیت های خود را به شکلی شفاف و روشن برای مردم ارائه دهند تا مردم افق روشن تری از فعالیت هایشان داشته باشند.

به گزارش مهر، محمد خوانساری امروز در مراسم رونمایی از سامانه ۱۶۴۹ با اشاره به شرایط این چند ماه اخیر که سبب شد در دستگاه‌های ذیصلاح تصمیماتی درباره مسدودسازی پلتفرم‌های خارجی گرفته شود، اظهار کرد: تصمیماتی که در این باره اتخاذ شد مشکلاتی را ایجاد کرد به این ترتیب تصمیم بر آن شد تا با تعیین مصوباتی مردم بتوانند کسب و کارهای از دست رفته خود را در پلتفرم‌های داخلی بازیابی کنند.

وی افزود: مجموع این تلاش‌ها که توسط نمایندگان عضو کارگروه اقتصاد دیجیتال انجام شد منجر به تدوین آئین نامه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد که دولت نیز همکاری خوبی در تسریع مراحل داشت. آئین نامه‌های دولت دارای اولویت‌هایی به ویژه در این شرایط است که برای پیگیری نتایج کار با هدف مزیت بخشی سکوها جلسات مداومی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: حمایت‌های مختلفی از جمله مالی و تحقیقاتی انجام شده که برخی تأمین شده و برخی دیگر نیز در دست بررسی و اجراست. ابعاد مختلفی در این آئین نامه برای ارائه مزیت‌ها و خدمات از طریق مصوبات کارگروه اقتصاد دیجیتال برای باروری کسب و کارها لحاظ شده است.

وی گفت: در این مدت تعداد مراجعات کاربران بسیار بوده است که تبدیل به دغدغه ما برای ارائه خدمات شده است. با آمادگی‌های ایجاد شده خوشبختانه مشکلی در زیرساخت‌های فنی نداشتیم. ما با همکاری سکوها توانستیم به مردم از نظر پاسخگویی سکوها اطمینان خاطر دهیم. در این شرایط خود سکوها نیز برنامه‌های بسیار خوبی برای خدمات رسانی بهتر در نظر دارند که یکی از آنها می‌تواند بسته‌های تبلیغاتی خوشامدگویی باشد که سکوها باید آن را مورد توجه ویژه قرار داده و در این باره شفاف سازی کنند.

خوانساری ادامه داد: ما در این سامانه این ظرفیت را ایجاد کردیم تا با معرفی پتانسیل سکوها خدمات باکیفیت تری ارائه داده و فضای اخذ بازخورد در جهت رفع چالش‌ها در قالب پنجره واحد حمایت از کسب و کارها ارائه شود. اینها ظرفیت‌هایی است که با تعامل همه مجموعه‌ها در این مدت کوتاه شکل گرفته و امید داریم تداوم یابد.

وی در پایان بر ظرفیت‌های مزیت بخش سکوها تاکید کرد و گفت: سکوها ظرفیت‌های خود را به شکلی شفاف و روشن برای مردم ارائه دهند تا مردم افق روشن‌تری از فعالیت‌هایشان داشته باشند. ما هم همه تلاش خود را برای تحقق این ظرفیت‌ها انجام می‌دهیم. باید برای توسعه فناوری‌های بومی خود حداکثر استفاده از فرصت‌ها را داشته باشیم.