چالش جدید تیک تاک در مالزی
چالش جدید تیک تاک در مالزی
آی سی تی نیوز - مقامات مالزی پس از اعلام نتایج غیر قطعی انتخابات سراسری این کشور درباره افزایش تنش های قومی به تیک تاک هشدار دادند و اکنون اپلیکیشن مذکور اعلام کرده به دقت محتوای ناقض قوانین را رصد می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، انتخابات سراسری مالزی با نتیجه معلق گونه ای پایان یافت که حتی ائتلاف دو حزب رقیب نیز سبب نشد تا کرسی های کافی در پارلمان برای تشکیل دولت پر شود.

تیک تاک در بیانیه ای اعلام کرد: ما همچنان در وضعیت هشدار عمل می کنیم و هرگونه محتوای ناقض قانون را حذف می کنیم.

این شبکه اجتماعی چینی همچنین اعلام کرد از زمان برگزاری انتخابات مالزی درباره شدت و تکرار موارد نقض قانون به مقامات این کشور اطلاع رسانی کرده است.

کاربران شبکه های اجتماعی از زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور پست های متعددی را گزارش کرده اند که در آنها به شورش در کوالالامپور (پایتخت مالزی) در ۱۳ می ۱۹۶۹ میلادی اشاره شده بود. در این شورش حدود ۲۰۰ نفر کشته شدند. رویداد مذکور چند روز پس از آن اتفاق افتاد که احزاب مخالف با حمایت از رای دهندگان با قومیت چینی به انتخابات هجوم آوردند.

تیک تاک اعلام کرد ویدئوهای مربوط به ۱۳ می ۱۹۶۹ که برخلاف قوانین پلتفرم هستند را حذف کرده و هیچ گونه محتوای نفرت پراکنی یا خشونت افراط گرایانه را تحمل نمی کند.

البته شبکه اجتماعی مذکور هنوز اعلام نکرده چه تعداد پست حذف یا چه میزان شکایت دریافت کرده است.

این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو کوتاه اعلام کرد پس از شکایت های والدین درباره آنکه فرزندانشان در معرض محتوای اهانت آمیز قرار گرفته اند، حساب های کاربران کمتر از ۱۳ سال را حذف کرده است.