هشدار فرانسه به آمریکا درباره نفوذ سایبری در اروپا
هشدار فرانسه به آمریکا درباره نفوذ سایبری در اروپا
آی سی تی نیوز - به گفته رئیس شاخه دفاع سایبری فرانسه کشورهای اروپایی با دادن مجوز به تیم های دفاع سایبری آمریکا برای نظارت بر شبکه هایشان، خود را در معرض خرابکاری های این کشور قرار می دهند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، این نگرانی در حالی ابراز می شود که در سایه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا نیروهای سایبری خود را در خارج از کشورش قدرتمندتر کرده است.

به نوشته نشریه لوموند ژنرال آیمریک بونمرون رییس شاخه دفاع سایبری فرانسه در مصاحبه با یک هفته نامه اظهار کرده بود افزایش فعالیت تیم های دفاع سایبری آمریکا در شبکه های اروپایی سوالاتی را به وجود می آورد. وی همچنین ماه گذشته در جلسه کمیته دفاع شورای ملی فرانسه عملیات نیروهای آمریکایی را تهاجمی خوانده بود.

به گفته او کشورهای اروپایی با دادن اجازه فعالیت به کارشناسان سایبری آمریکا در شبکه های حساس خود را در معرض خرابکاری های احتمالی قرار می دهند.

او هشدار داده بود تیم های آمریکایی در خصوص نفوذ بسیار فراتر عمل می کنند. فرمانده شاخه دفاع سایبری فرانسه به نشریه لوموند گفته است: آنها اقدامات محافظتی انجام می دهند اما حضورشان تحت تاثیر خدمت به دیپلماسی آمریکا است.

به گفته فرماندهی سایبری آمریکا، کشورهای شریک می‌توانند از تیم‌هایش درخواست کنند که عملیات‌های جستجوی به‌شدت دفاعی (HFOs) در شبکه کشورهای میزبان مستقر کنند. بر اساس بیانیه ای که در وب سایت آن منتشر شده، فرماندهی سایبری آمریکا تا آگوست ۲۰۲۲، ۳۵ عملیات مشابه در ۱۸ کشور از جمله استونی، لیتوانی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی و اوکراین انجام داده است.