هشدار اتحادیه اروپا به اپل
هشدار اتحادیه اروپا به اپل
آی سی تی نیوز - اتحادیه اروپا به اپل هشدار داده نمی تواند قابلیت کابل های یو اس بی سی در آیفون های آتی ( سری ۱۵) را محدود کند.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، از همین رو پیش بینی می شود سری جدید آیفون با پورت یو اس بی سی به بازار عرضه شود.

این اخبار در حالی منتشر می شود که انتظار می رود اپل سرعت شارژ و دیگر قابلیت های کابل یو اس بی سی را که تحت برنامه (ساخته شده بر آیفون) (MFi) قرار نمی گیرند، محدود کند.

اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی با تصویب قانونی سازندگان دستگاه هایی با پورت های شارژ عجیب از جمله آیفون را ملزم کرد از پورت یو اس بی سی استفاده کنند تا بتوانند محصولاتشان را در بازار این منطقه بفروشند. هر چند اپل تا دسامبر ۲۰۲۴ میلادی فرصت پیروی از این قانون را دارد اما پیش بینی می شود در سال جاری و در آیفون های سری ۱۵ پورت شارژ را از لایتنینگ به یو اس بی سی تغییر دهد.

این گزارش نشان می دهد یک تراشه احراز هویت در پورت یو اس بی در مدل های آیفون ۱۵ قرار می گیرد تا صحت کابل یو اس بی سی متصل شده را تایید کند. تراشه مذکور تضمین می کند شارژرهای تایید شده MFi برای شارژ متناسب بهبود یافته اند.

تیر برتون کمیسر اتحادیه اروپا در واکنش به شایعات مربوط به طرح اپل جهت محدودسازی کابل های شارژ یو اس بی سی تایید نشده، نامه ای به اپل ارسال کرد و هشدار داد چنین اقداماتی مجاز نیست و در صورت اجرای قانون، چنین دستگاه هایی در اتحادیه اروپا اجازه فروش نخواهند داشت.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد در سال جاری با انتشار دستور العملی تضمین کند طرف های ثالث برداشت یکسانی از قانون داشته باشند.