منصوب شدن دو مدیرکل ستادی حوزه معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم
منصوب شدن دو مدیرکل ستادی حوزه معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم
آی سی تی نیوز - در احکامی جداگانه علیرضا زراسفندی به عنوان مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم و امید رضایی‌فر به عنوان مدیرکل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری منصوب شدند.

به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم، در حکم انتصاب دکتر امید رضایی‌فر بر «بسترسازی برای ارتقاء شاخص‌های اشتغال‌زایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های نوآفرین، استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط، و بسترسازی برای تعامل و همکاری حداکثری فیمابین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با عناصر زیست‌بوم نوآوری و فناوری» تاکید شده است.

دکتر علی خیرالدین پیشنهاد قوانین و اجرای سیاست‌های تشویقی برای ورود اساتید و دانشجویان به نظام نوآوری را از جمله وظایف دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری دانسته و بر بازنگری آیین نامه ارتقاء در حوزه نوآوری و فناوری و طراحی ساز و کارهای لازم جهت جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص و خبره و کارآمد در ارکان نظام نوآوری و فناوری تأکید کرده است.

گفتنی است؛ معاون وزیر علوم در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر بهنام طالبی سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و وی را به عنوان مشاور این معاونت منصوب کرد.

همچنین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در حکم انتصاب مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری بر مواردی از قبیل پشتیبانی امور مرتبط با واحدهای نوآور، فناور و دانش‌بنیان و نهادهای زیست‌بوم نوآوری با ارزیابی یا بازنگری و تسهیل فرآیندهای مرتبط و پشتیبانی از رشد و توسعه نظام تامین‌مالی و افزایش مشارکت در فرآیندهای تولید و تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر فناوری و نوآوری تاکید کرده است.

شایان ذکر است دکتر امید رضایی فر، پیش از این به عنوان مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری بود.

دکتر علیرضا زراسفندی نیز که عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با مرتبه استادی است، پیش از این به عنوان مشاور امور بین‌الملل معاونت فناوری و نوآوری، بود و ریاست بنیاد نخبگان استان خوزستان و تهران، مدیر مرکز تحقیقات منطقه‌ای ریزگردها را در کارنامه اجرایی خود دارد.