ممنوعیت استفاده از تیک تاک در ایالتی دیگر در آمریکا
ممنوعیت استفاده از تیک تاک در ایالتی دیگر در آمریکا
آی سی تی نیوز - «تونی اورز» فرماندار ایالت ویسکانسن درآمریکا تصمیم دارد استفاده از اپ تیک تاک در دستگاه های دولتی را منع کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، اورز در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد تصویری برای ممنوعیت این اپ اشتراک گذاری ویدئو کوتاه چینی در هفته جاری صادر می کند.

هم اکنون حدود ۲۰ ایالت آمریکا تیک تاک را در دستگاه های دولتی منع و دلیل آن را نگرانی درباره مالکیت آن توسط یک شرکت چینی اعلام کرده اند. ماه گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قانون بودجه را امضا کرد که یکی از بخش های آن ممنوعیت استفاده یا دانلود تیک تاک در دستگاه های دولتی بود.

این قانون به دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید ۶۰ روز فرصت داده تا استانداردها و دستورالعمل هایی برای سازمان های اجرایی که نیازمند حذف تیک تاک از دستگاه های فدرال هستند، وضع کند.

دفتر اورز اعلام کرد فرماندار ایالت ویسکانسن حساب شخصی یا رسمی تیک تاک را در هیچ یک از دستگاه های خصوصی یا دولتی خود نصب نکرده است.

زنجیره ممنوعیت نصب و استفاده از تیک تاک در دستگاه های دولتی ریشه در سخنان کریستور ورای مدیر اف بی آی در نوامبر دارد که اعلام کرده بود این اپ امنیت ملی را به خطر می اندازد. ورای هشدار داده بود دولت چین می تواند با استفاده از این اپ روی کاربران تاثیربگذارد یا دستگاه های آنها را کنترل کند.