معیار جدید هند برای یکسان سازی درگاه های شارژ
معیار جدید هند برای یکسان سازی درگاه های شارژ
آی سی تی نیوز - به گفته یک مقام دولتی در هند شرکت های تولید کننده موبایل باید تا مارس ۲۰۲۵ میلادی یو اس بی سی را به عنوان پورت شارژ استاندارد در دستگاه هایشان به کار گیرند.

به گزارش مهر به نقل از بیزینس استاندارد، اداره استانداردهای دولتی هند (BIS) معیارهای کیفی را برای درگاه شارژی تعیین کرده که بخش امور مصرف کنندگان از سازندگان دستگاه ها می خواهد آنها را در محصولات خود قرار دهند.

روهیت کوما سینگ وزیر امور مصرف کننده هند در این باره گفت: BIS استاندارد شارژرهای تایپ سی را اعلام کرده و دولت نیز ۲ نوع درگاه شارژ برای دستگاه های موبایل و گجت های الکترونیکی پوشیدنی تعیین کرده است.

دولت هند با در نظر گرفتن محدودیت های زنجیره ذخایر جهانی و دسترسی به محصولات، ‌۲۰۲۵ را به عنوان مهلتی برای مشاوره با دست اندرکاران این صنعت درباره استانداردها تعیین کرده است.

سینگ در این باره گفت: اجماع گسترده‌ای میان صنعت و دولت وجود دارد که استفاده از پورت‌های شارژ یو اس بی سی را می‌توان شش ماه پس از ارائه استانداردهای اتحادیه اروپا برای درگاه‌های شارژ یو اس بی در سال ۲۰۲۴ الزامی کرد زیرا تولیدکنندگان الکترونیک یک زنجیره تامین یکپارچه جهانی دارند.

پیش از این اداره مرکزی حمایت از مصرف کننده یک گروه شامل نمایندگان صنعت، موسسات آموزشی و کارشناسان دیگر تشکیل داده بود تا قابلیت اجرایی قانون استفاده از درگاه شارژ یکسان را بررسی کنند.