قانون جدید هند برای رقابت در بازار دیجیتال
قانون جدید هند برای رقابت در بازار دیجیتال
آی سی تی نیوز - پنلی در پارلمان هند به دولت توصیه کرده قانونی برای رقابت دیجیتال وضع کند تا به این ترتیب فعالیت های غیررقابتی پلتفرم های فناوری بزرگ را تنظیم کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، دولت نارندا مودی نخست وزیر هند رابطه چندان خوبی با بسیاری از شرکت های فناور ندارد و قوانین سختگیرانه ای بر شرکت هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و توئیتر وضع کرده است.

پنل مذکور در گزارشی به مجلس سفلی هند نوشته شده است: کمیته معتقد است دولت باید قانون رقابت دیجیتال را برای تضمین یک اکوسیستم عادلانه، شفاف و رقابت پذیر ارائه کند. چنین اقدامی نه تنها برای کشور و اقتصاد استارت آپ های ما، بلکه برای تمام جهان مفید است.

طبق توصیه این پنل شرکت برای مقابله با انحصار قدرت های فناوری بزرگ باید به طور سیستماتیک به عنوان واسطه های دیجیتالی مهمی شناخته شوند. همچنین این پنل هشدار داده پلتفرم های مذکور هنگامیکه به عنوان واسطه برای تامین ذخایر و فروش در بازارها عمل می کنند، نباید تلاش های خود را بر رقبا ترجیح دهند.

علاوه برآن باید بازارهای دیجیتال مخصوصی در حوزه رقابت ایجاد شود و رفتارهای رقابتی شرکت های فناوری بزرگ باید پیش از به وجود آمدن انحصار و نه بعد از آن رصد شود.

این درحالی است که گوگل و اپل قبلاً به دلیل سواستفاده از بازار اپلیکیشن ها با تحقیق ناظر رقابت این کشور ( کمیسیون رقابت هند(CCI) روبرو شده اند.

شرکت های بزرگ از جمله فیس بوک، توئیتر و گوگل مدتهاست که درباره قوانین متعدد پیشنهادی هند برای بخش فناوری ابراز نگرانی کرده اند. این شرکت ها از بارسنگین پیروی از قوانین گله داشته اند و حتی برخی اوقات گله مندی ها رابطه بین دولت های هند و آمریکا را تیره کرده است.