شرکت‌های فناوری اطلاعات بعد از خروج از روسیه ۱۰ میلیارد دلار سود را از دست دادند
شرکت‌های فناوری اطلاعات بعد از خروج از روسیه ۱۰ میلیارد دلار سود را از دست دادند
آی سی تی نیوز _

به گزارش مهر، ماکسوت شادائف، وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که شرکت‌های خارجی فناوری اطلاعات (IT) که بازار این کشور را به دنبال تحریم‌های غرب در سال جاری میلادی ترک کرده‌اند، تقریباً ۱۰ میلیارد دلار سود را از دست دادند.

وی گفت که شرکت‌های فناوری اطلاعات خارجی، از جمله نامهای مطرح در این صنعت مانند آی‌بی‌ام و مایکروسافت، با آگاهی از زیان‌هایی که متحمل خواهند شد، تصمیم به ترک را به تنهایی گرفتند.

وی در یک نشست پارلمانی گفت: طبق برآوردهای ما، زیان شرکت‌های بین‌المللی فناوری اطلاعات که در سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را در این کشور متوقف کردند، ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیارد روبل (۹.۴ تا ۱۰.۲ میلیارد دلار) بوده است.

شادایف خاطرنشان کرد که روسیه مشتاق همکاری با کشورهایی است که با وجود تحریم‌ها آماده همکاری هستند. وی تأکید کرد که حتی با وجود خروج شرکت‌های غربی، فناوری و پروژه‌های روسیه در حوزه فناوری اطلاعات همچنان رقابتی هستند. این وزیر روسی گفت: اکنون شاهد تقاضای زیادی برای پروژه‌های مشترک در زمینه فناوری روسیه در کشورهای آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیا هستیم.

وی تاکید کرد که روسیه از صنعت جهانی فناوری اطلاعات عقب نخواهد ماند و فرصت‌هایی برای همکاری بر اساس مشارکت‌های منصفانه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی، از جمله شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، به دلیل فشار تحریم‌ها در روسیه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.