شرایط رفع فیلتر چت جی پی تی در ایتالیا اعلام شد
شرایط رفع فیلتر چت جی پی تی در ایتالیا اعلام شد
آی سی تی نیوز - آژانس حفاظت از داده‌های ایتالیا فهرستی از شرایط فعال شدن ربات هوش مصنوعی گپ چت جی پی تی را اعلام کرده است که باید تا ۳۰ آوریل برآورده شوند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ایتالیا به علت نگرانی از برخی سوءاستفاده‌ها از چت جی پی تی و تبعات آن، برای فیلترینگ این ابزار اقدام کرده بود.

تقریباً دو هفته پیش OpenAI که مورد حمایت شرکت مایکروسافت است در ایتالیا فیلتر شد. این کشور به طور موقت پردازش اطلاعات شخصی توسط آن را محدود کرد و تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حریم خصوصی توسط چت جی پی تی آغاز کرد.

این نهاد موسوم به گارانته در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه مجموعه‌ای از خواسته‌های خود برای رفع فیلتر چت جی پی تی را مطرح کرد.

سخنگوی ایتالیایی مایکروسافت در این مورد گفت: “ما خوشحالیم که ایتالیا در حال بررسی تصمیم خود است و مشتاقانه منتظر همکاری با آنها هستیم تا به زودی دوباره ChatGPT را در اختیار مشتریان خود در ایتالیا قرار دهیم.”

این نهاد از OpenAI خواست ابزاری فراهم کند تا همه افرادی که داده‌هایشان در چت جی پی تی مورد استفاده است، بتوانند درخواست تصحیح یا حذف داده‌های شخصی خود که به‌طور نادرست توسط این سرویس ایجاد شده‌اند را مطرح کنند. OpenAI همچنین باید به غیر کاربران اجازه دهد تا «به روشی ساده و در دسترس» با پردازش داده‌های شخصی خود برای اجرای الگوریتم‌های چت جی پی تی مخالفت کنند.

همچنین از این شرکت خواسته شده تا تا پایان سپتامبر یک سیستم تأیید سن را راه اندازی کند تا دسترسی کاربران زیر ۱۳ سال به چت جی پی تی ممنوع شود.