تهدید مدیر شرکت سازنده چت جی پی تی برای اتحادیه اروپا
تهدید مدیر شرکت سازنده چت جی پی تی برای اتحادیه اروپا
آی سی تی نیوز - سم آلتمن مدیر اوپن آ آی تهدید کرده در صورتیکه اتحادیه اروپا قوانین زیادی وضع کند، در این منطقه فعالیت نخواهدکرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی اوپن آ آی از قانونگذاران سراسر جهان خواسته قوانین جدیدی برای نظارت بر فناوری وضع کنند. وی همچنین تهدید کرده در صورتیکه اتحادیه اروپا قوانین زیادی وضع کند، در این منطقه فعالیت نخواهد کرد.

آلتمن هفته گذشته در سراسر اروپا سفر کرد و با سیاستمداران در فرانسه، اسپانیا، لهستان، آلمان و انگلیس ملاقات کرد تا درباره آینده هوش مصنوعی و پیشرفت چت جی پی تی گفتگو کند.

بیش از ۶ ماه پس از آنکه اوپن آ آی «چت بات چت جی پی تی» را در جهان عرضه کرد، بیم ها درباره پتانسیل های آن به هیجان و هشدارهایی منجر شده و اختلافاتی میان قانونگذاران ایجاد کرده است.

اما آلتمن هفته گذشته به بروکسل، مکانی که رگولاتورها مشغول کار روی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا هستند، سفر نکرد. به گفته دو منبع آگاه آلتمن ملاقات برنامه ریزی شده در بروکسل را لغو کرده است. اوپن آ آی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

آلتمن در لندن گفت: پیش نویس فعلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا ممکن است بیش از حد باشد، اما ما شنیده ایم که احتمالا از آن عقب نشینی می کنند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا مسئولیت شکل دهی قانون هوش مصنوعی هستند.دراگوس تودوراچه یکی از اعضای رومانیایی پارلمان اتحادیه اروپا که در تهیه پیش نویس قوانین اتحادیه اروپا پیشرو است، در این باره می گوید: به نظر من قوانین در آینده نزدیک کاهش نمی یابند. با این وجود ما خوشحال می شویم آلتمن را به پارلمان دعوت کنیم تا او بتواند نگرانی هایش از افکار قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره این موضوعات را بیان کند.

از سوی دیگر تیری برتون کمیسر امورداخلی بازارهای اروپا از تهدید آلتمن انتقاد و اعلام کرد درباره پیش نویس قوانین نمی توان مذاکره کرد.

کیم وان اسپارنتاک عضو پارلمان اتحادیه اروپا از هلند نیز که روی پیش نویس قانون اتحادیه اروپا فعالیت می کند، گفت او وهمکارانش معتقدند نباید به شرکت های آمریکایی اجازه دهند از آنها اخاذی کنند.

او در ادامه افزود: اگر اوپن آ آی نتواند از الزامات اولیه نظارت بر داده، شفافیت، ایمن و امنیت اطلاعات پیروی کند، بنابراین سیستم های‌ آنها برای بازار اروپا مناسب نیست.